Bekijk waar we dagelijks aan werken

Hieronder staan een aantal cases beschreven van klanten waar we Datatrics voor inzetten als Datatrics partner. 

Diergaarde Blijdorp

Bij Diergaarde Blijdorp helpen we de marketingafdeling met het relevanter communiceren met de websitebezoekers, de klanten en abonnementhouders. Dit doen we met Datatrics. Hiermee zijn we in staat om verschillende customer journeys in te richten en dynamische content op de website te tonen. Dit gebeurt op basis van het profiel van de bezoeker. Door op het juiste moment de juiste content te tonen aan de juiste type bezoeker zag Diergaarde Blijdorp de online conversie stijgen. Bekijk de case hoe we de website niet alleen personaliseren op basis van de verschillende type bezoekers maar ook op basis van het voorspelde weer. 

Bekijk de case

Strong Viking

Veel verschillende runs en veel verschillende type deelnemers vraagt om een persoonlijke benadering.

Strong Viking organiseert jaarlijks veel verschillende obstacle runs in Nederland, Duitsland en Belgie. Van de Family Run (4 km) tot de Ultra Viking run van 60 km voor de diehard obstacle runner. Deze grote diversiteit in runs wordt gewaardeerd door de deelnemers maar zorgt ook voor een uitdaging qua persoonlijke benadering online. Strong Viking was daarom op zoek naar een oplossing om ook online een persoonlijke klantervaring bij de bezoekers te creeren. Allereerst zijn we gestart met de implementatie van Datatrics.

We hebben hierbij verschillende databronnen gekoppeld zoals bijvoorbeeld Paylogic (ticketing platform). Vervolgens hebben we de eerste customer journeys ingericht om zo persoonlijker en relevanter te kunnen communiceren met de verschillende bezoekers.

Bekijk de case

Watchdiscounter

Watchdiscounter is een webshop voor horloges in Nederland en Duitsland met kortingen tot 70%. Ze verkopen originele merkhorloges tegen hoge kortingen. Deze hoge kortingen voor echte merkhorloges zorgt voor onzekerheid bij de bezoeker die de webshop nog niet kent, en deze voor het eerst bezoekt. Zijn de horloges wel echt? Is Watchdiscounter een betrouwbare webshop? Vragen en daardoor twijfel die een nieuwe bezoeker heeft en die ervoor zorgen dat ze afhaken als deze twijfels niet weggenomen worden.

Met behulp van Datatrics hebben we verschillende customer journeys ingericht. Hiermee kunnen we een nieuwe bezoeker anders aanspreken dan een trouwe klant. Bij een nieuwe bezoeker ligt de nadruk veel meer op vertrouwen krijgen. Bijvoorbeeld door de goede reviews die Watchdiscounter krijgt, extra onder de aandacht te brengen of bijvoorbeeld de achteraf betalen mogelijkheid te benadrukken. Bij een trouwe klant ligt de focus veel meer op relevantie, cross-en up-sell en de juiste aanbevelingen doen op basis van het profiel van de klant.

Univé

Voor Univé heeft DAYLEE samen met reclamebureau Sprog het online magazine SAMEN bedacht en ontwikkeld. Dit online magazine, met afwisselende lifestyle content en acties speciaal voor lezers, wordt 3x per jaar voor Univé uitgebracht. Het magazine wordt ook als een geprinte versie uitgebracht maar wij focussen ons puur op de online versie. Zo analyseren en rapporteren we de statistieken.

Daarnaast hebben we het magazine 'slimmer' gemaakt door op basis van leesgedrag en leesduur relevante content onder de aandacht te brengen van de lezer met als doel de leesduur en de interactie met het online magazine te verhogen. Ook dit doen we met Datatrics. 

Bekijk het magazine

KraamZus

De juiste informatie tonen aan de juiste type bezoeker op het juiste moment. Dat is de uitdaging.

Voor deze groeiende kraamzorgorganisatie zetten we Datatrics op verschillende manieren in. Een oriënterende zwangere vrouw, die op zoek is naar kraamzorg, heeft andere vragen en behoefte aan andere informatie dan een zwangere vrouw die al verschillende kraamzorgorganisaties met elkaar heeft vergeleken. Door de fase in de customer journey te herkennen kunnen we hier op het juiste moment met de juiste content op inspelen. Op deze manier kunnen we de verschillende type websitebezoekers relevanter en persoonlijker informeren en aanspreken.

Dit heeft gezord voor een verhoogd aantal inschrijvingen voor de kraamzorg van KraamZus.

Starten met personalisatie

Wil jij je website of webshop ook persoonlijker en relevanter maken? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op om te bespreken of personalisatie en het inzetten van een customer data platform bij je past. 

Ja, ik wil een afspraak maken

Personalisatie tips & tricks ontvangen?

Wij zijn dagelijks bezig met het verbeteren van de online klantervaring door middel van personalisatie met Datatrics. De kennis die we hierbij opdoen delen we graag met je. Zoals bijvoorbeeld inzichten, tips & tricks, best practices en gratis downloads. Allemaal op het gebied van personalisatieconversie optimalisatie en slim je data inzetten. Gemiddeld sturen we 1x p/maand een mail.