Werk

Bekijk waar we dagelijks aan werken

Hieronder staan een aantal cases beschreven van klanten waar we Datatrics voor inzetten als Datatrics partner. 

Bekijk de cases
Bekijk waar we dagelijks aan werken

Diergaarde Blijdorp

Relevanter communiceren met online bezoekers met behulp van Datatrics

Bij Diergaarde Blijdorp helpen we de marketingafdeling met het relevanter communiceren met de websitebezoekers, de klanten en abonnementhouders. Dit doen we met Datatrics. Met deze slimme tool zijn we in staat om verschillende customer journeys in te richten en dynamische content op de website te tonen. Dit gebeurt op basis van het profiel van de bezoeker.

 

Door op het juiste moment de juiste content te tonen aan de juiste type bezoeker zag Diergaarde Blijdorp het afgelopen jaar de online conversie stijgen.

Strong Viking

Veel verschillende runs en veel verschillende type deelnemers vraagt om een persoonlijke benadering.

Strong Viking organiseert jaarlijks veel verschillende obstacle runs in Nederland, Duitsland en Belgie. Van de Family Run tot de Ultra Viking run van 60 km voor de diehard obstacle runner. Deze grote diversiteit in runs wordt gewaardeerd door de deelnemers maar zorgt ook voor een uitdaging qua persoonlijke benadering online. Strong Viking was daarom op zoek naar een oplossing om ook online een persoonlijke klantervaring bij de  bezoekers te creeren. Allereerst zijn we gestart met de implementatie van Datatrics. We hebben hierbij verschillende databronnen gekoppeld zoals bijvoorbeeld Paylogic (ticketing platform). Vervolgens hebben we de eerste customer journeys ingericht om zo persoonlijker en relevanter te kunnen communiceren met de verschillende bezoekers. 

Univé

Smart online magazine

Voor Univé heeft DAYLEE samen met reclamebureau Sprog het online magazine SAMEN bedacht en ontwikkeld. Dit online magazine, met afwisselende lifestyle content en acties speciaal voor lezers, wordt 3x per jaar voor Univé uitgebracht. Het magazine wordt ook als een geprinte versie uitgebracht maar wij focussen ons puur op de online versie. Zo analyseren en rapporteren we de statistieken.

Daarnaast hebben we het magazine 'slimmer' gemaakt door op basis van leesgedrag en leesduur relevante content onder de aandacht te brengen van de lezer met als doel de leesduur en de interactie met het online magazine te verhogen. Ook dit doen we met Datatrics. 

Bekijk het magazine

KraamZus

De juiste informatie tonen aan de juiste type bezoeker op het juiste moment. Dat is de uitdaging.

Voor deze groeiende kraamzorgorganisatie zetten we Datatrics op verschillende manieren in. Een oriënterende zwangere vrouw, die op zoek is naar kraamzorg, heeft andere vragen en behoefte aan andere informatie dan een zwangere vrouw die al verschillende kraamzorgorganisaties met elkaar heeft vergeleken. Door de fase in de customer journey te herkennen kunnen we hier op het juiste moment met de juiste content op inspelen. 

 

Op deze manier kunnen we de verschillende type websitebezoekers relevanter en persoonlijker informeren en aanspreken. Dit heeft gezord voor een verhoogd aantal inschrijvingen voor de kraamzorg van KraamZus. 

Flevonice

Online personalisatie om relevanter te communiceren met de verschillende doelgroepen.

Flevonice is vooral bekend van de 3km schaatsbaan in de natuur in de Flevopolder. Doordat ze verschillende doelgroepen bedienen (van jong tot oud) en verschillende activiteiten aanbieden (van schaatsen tot driftkarten) hebben ze veel verschillende data beschikbaar.

 

Met behulp van Datatrics hebben we hun databronnen aan elkaar gekoppeld waardoor ze meer uit de beschikbare data kunnen halen. Dit doen we onder andere door de content op de website dynamisch aan te passen op basis van het type websitebezoeker en de fase binnen de customer journey. Hierdoor kan Flevonice  relevanter en persoonlijker online communiceren met de verschillende doelgroepen met als resultaat een hogere conversie van de verkochte online tickets. 

Starten met optimalisatie of personalisatie

Wil je ook starten met relevanter communiceren? Informeer bij ons naar de mogelijkheden. 

Gegevens achterlaten