Kampeerwereld Hendriks
Slimme gepersonaliseerde aanbevelingen door embedded content
Door middel van up-sell een stijging gemiddelde orderwaarde van 5,8%
Door inzet van 360 graden klantprofielen een conversiestijging van 31%
Over Kampeerwereld
De start
Personalisatie strategie
Aan de hand van deze input en onze eigen analyses zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een personalisatie strategie en het uitdenken van diverse use cases om zo meer uit Spotler Activate te kunnen halen. En dan vooral over meerdere kanalen.
Website
Gepersonaliseerde aanbevelingen
Door slimme gepersonaliseerde aanbevelingen te laten zien op de verschillende type pagina’s worden er relevante en gepersonaliseerde producten getoond op de homepage, op categoriepagina’s en op de productpagina’s. Hiervoor hebben we embedded touchpoints ingericht in Spotler Activate. Deze worden ingeladen in de pagina in de look-en-feel van de webshop. Hierdoor ziet de bezoeker geen verschil ten opzichte van de gewone content.
Veel of weinig data
Verschillende niveaus van persoonlijke aanbevelingen
Je kunt Spotler Activate inzetten voor verschillende niveaus van personalisatie. De ene keer is er veel data voor nodig en de andere keer veel minder data. Zo is er voor de ‘aanbevolen voor jou’ en ‘aanbevelingen op basis van de fase van de customer journey’ in verhouding veel data nodig om goed te kunnen personaliseren. Er is minder (voorspellende) data nodig voor ‘populaire artikelen’ en ‘anderen kochten ook’. Deze personalisaties zijn daarom ook eenvoudiger om mee te starten wanneer er nog minder data beschikbaar is.
Use-case
Verhoog de gemiddelde orderwaarde door middel van up-sell
Deze use-case levert niet alleen mooie resultaten op (zie hieronder), maar zorgt ook voor tijdsbesparing omdat het E-commerce team van Kampeerwereld de aan te bevelen producten niet meer handmatig hoeft klaar te zetten. Dit gebeurt nu volledig automatisch met behulp van Spotler Activate.
Online Ads
96% meer rendement uit Google Ads
Deze use-case levert niet alleen mooie resultaten op (zie hieronder), maar zorgt ook voor tijdsbesparing omdat het E-commerce team van Kampeerwereld de aan te bevelen producten niet meer handmatig hoeft klaar te zetten. Dit gebeurt nu volledig automatisch met behulp van Spotler Activate.
Resultaten
Door middel van embedded content gepersonaliseerde aanbevelingen tonen
Een stijging van 5,8% van de gemiddelde orderwaarde gerealiseerd door middel van up-sell
96% meer rendement uit Google Ads door de inzet van Spotler Activate audiences in Google Ads
Door de inzet van Spotler Activate is een conversiestijging van 31% gerealiseerd