Shabbies Amsterdam
19,6% meer nieuwsbrief inschrijvingen
Betere gebruikerservaring
98% minder clicks op close
Wij gebruiken een '2-staps methode'.
Lees hoe dit werkt in deze korte klantcase.
Over Shabbies
2-staps nieuwsbrief pop-up voor betere gebruikerservaring
Het grootste voordeel van onze 2-staps methode is dat bezoekers de mogelijkheid hebben om verder te scrollen op de website en later de grote nieuwsbrief pop-up kunnen openen doordat de subtiele incentive blijft staan. Het zou immers zonde zijn als een bezoeker met één klik de grote pop-up wegklikt en daarna de nieuwsbrief incentive niet meer kan vinden.
Live preview
De pop-up in actie
98% minder clicks op close
Tweedekansoptie
Deze aanpak zorgt voor een betere gebruikerservaring en verhoogt het aantal inschrijvingen voor Shabbies met 19,6% doordat bezoekers niet meteen worden afgeschrikt door een grote en opdringerige nieuwsbrief pop-up. Dit zien we ook terug in het aantal bezoekers dat de grote pop-up direct wegklikt, dit ligt 98% hoger dan deze subtiele '2-staps methode'.
Het is een win-win situatie waarbij zowel de gebruiker als Shabbies baat heeft.
Slim inzetten van het Spotler Activate CDP
Het CDP herkent automatisch of een bezoeker al ingeschreven staat voor de nieuwsbrief. Wanneer dit het geval is dan laten we de subtiele incentive van 10% korting helemaal niet zien.
De gehele '2-staps methode' is in het CDP gebouwd. Het CDP is gekoppeld aan de e-mail tool (Copernica) om de verzamelde e-mail adressen naartoe te syncen na een succesvolle inschrijving.
We hebben een logica gebouwd in het CDP dat herkent hoevaak een bezoeker de grote pop-up heeft bekeken en heeft weggeklikt in verband met het automatisch verdwijnen van de incentive.
"Het team van DAYLEE helpt ons maandelijks personalisatie use cases te implementeren. Zo ook bij deze succesvolle pop-up waarbij Babette haar eigen online shopervaring en personalisatiekennis meenam. We waarderen dat onze DAYLEE collega's altijd met nieuwe ideeën komen en blijkbaar zelfs in het weekend aan onze webshops denkt!"
Resultaten
Betere gebruikservaring
Meer nieuwsbrief inschrijvingen
Minder clicks op close