Praktische kennis en informatie over online personalisatie

Regelmatig delen wij hier onze kennis over online personalisatie en het werken met Datatrics.

8 tips & tricks voor je Datatrics account

Haal meer uit je Datatrics account met deze 8 tips & tricks

In deze korte E-paper bespreken we 8 tips & tricks en krijg je ook nog een bonus tip. Doordat we regelmatig een gratis Datatrics account scan doen, zien we verschillende punten voorbij komen die beter kunnen.

We hebben 8 tips & tricks voor je op een rij gezet in een E-paper, waar jezelf mee aan de slag kunt.

Download de e-paper

Haal meer uit Google Ads met Datatrics

Leer hoe jij Datatrics in combinatie met Google Ads in kunt zetten!

In deze handleiding bespreken we hoe je meer uit Google Ads kan halen in combinatie met Datatrics. 

Je bent als online marketeer constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden, verbeteringen en tips om zoveel mogelijk rendement te behalen uit jouw Google campagnes. Door het inzetten van Datarics kun je jouw Google campagnes verrijken met data uit Datatrics. Hierdoor communiceer je nog persoonlijker en relevanter met je bezoekers en klanten via Google. 

Download de handleiding

Veelgebruikte Datatrics audiences

In deze e-paper vertellen we je meer over hoe je van onbekende bezoekers bekende bezoekers maakt, 8 veelgebruikte audiences voor bezoekers, 7 klant audiences volgens een retentiegrid en we hebben de handige cheat sheet met alle 65 manieren om in Datatrics te segmenteren toegevoegd.

Download e-paper

Online personalisatie informatie

 

  • Datatrics + Black Friday = een ideale combinatie

    Wist je dat je Datatrics ook goed in kunt zetten voor, tijdens en na Black Friday?

    We hebben een uitgebreide blog geschreven met tips and tricks. Zowel qua voorbereiding (aanmaken juiste Datatrics audiences) als tijdens en na Black Friday.
    Na het lezen van onze blog heb jij straks genoeg ideeën om Datatrics succesvol in te zetten tijdens Black Friday. 

  • Audience cheat sheet: handig voor alle Datatrics gebruikers

    Ontdek de 65 manieren om een audience op te bouwen in Datatrics.

    Door de manieren te combineren kun je zelfs op ontelbare manieren segmenteren. Omdat alle manieren in Datatrics niet allemaal in 1 overzicht te zien zijn hebben we ze alle 65 in een overzichtelijke cheat sheet gezet. Handig om te gebruiken wanneer je gaat nadenken over het opbouwen van een nieuwe audience. 

  • 10 statistieken over de kracht van personalisatie

    Nog niet overtuigd door online personalisatie? 💪🏻

    Of ben je op zoek naar statistieken over de kracht van personalisatie om je management mee te overtuigen? Wij kwamen een artikel tegen op Forbes met daarin '50 statistieken over de kracht van personalisatie'. Omdat een lijst met 50 statistieken wel heel lang is hebben we er de meest opvallende 10 voor je uitgehaald.

  • Verschillende soorten campagnes in Datatrics

    Alle verschillende soorten campagnes in Datatrics op een rijtje.📑

    Binnen Datatrics kan je gebruik maken van verschillende soorten campagnes. Wanneer je precies weet wat je met elke soort campagnes kan, zal je een betere campagne op kunnen zetten. Wij hebben ze op een rijtje gezet voor je en leggen uit wat je met elke campagne kan.

  • Verschillende overtuigingsprincipes in Datatrics

    Alle verschillende overtuigingsprincipes in Datatrics op een rijtje.📃

    Binnen Datatrics wordt er gebruikgemaakt van een aantal overtuigingsprincipes. Wanneer je precies weet wat er met elk overtuigingsprincipe bedoeld wordt, zal je een beter in kunnen spelen op de consument

  • Verschillende gebruikerstypes in Datatrics

    Alle verschillende gebruikerstypes in Datatrics op een rijtje. 🙌🏼

    Binnen Datatrics worden er verschillende type 5 gebruikers gesegmenteerd. Deze gebruikers zijn; Explorer, Single minded, Passionate, Economical en Believer. Wij hebben ze allemaal voor je op een rijtje gezet zodat je precies weet met welk type gebruiker je te maken hebt.

  • Verschillende fases in de customer journey binnen Datatrics

    Alle verschillende aankoopfases binnen de customer journey. ⚖️

    Binnen de customer journey in Datatrics kan de gebruiker in 1 aankoopfase tegelijk geplaatst worden. Datatrics maakt onderscheid tussen de volgende 4 fases; Oriëntatiefase, Vergelijkingsfase, Beslissingsfase en de Evaluatiefase. Datatrics plaatst de gebruiker in de fase waar hij of zij het beste in past. Wij hebben de verschillende fases in de customer journey verder beschreven zodat je een compleet beeld kan hebben van de verschillende fases in de customer journey.

Personalisatie tips & tricks ontvangen?

Wij zijn dagelijks bezig met het verbeteren van de online klantervaring door middel van personalisatie met Datatrics. De kennis die we hierbij opdoen delen we graag met je. Zoals bijvoorbeeld inzichten, tips & tricks, best practices en gratis downloads. Allemaal op het gebied van personalisatieconversie optimalisatie en slim je data inzetten. Gemiddeld sturen we 1x p/maand een mail.