Data Insights
Een CDP verzamelt ontzettend veel data en is gebouwd voor het activeren van deze data over meerdere kanalen. Maar bij een CDP ben je afhankelijk van de standaard data visualisatie mogelijkheden die in het platform zitten. Daarom hebben wij de afdeling Data Insights opgezet. Op basis van de data uit het CDP, maar ook op basis van andere databronnen, creëren wij unieke inzichten met behulp van de (ruwe) data. Iets wat je niet standaard met het CDP lukt.
Maar dat niet alleen. We helpen je ook bij het interpreteren van de data om vervolgens use-cases te bedenken voor je marketing activiteiten.
Wij helpen jou bij het verzamelen, transformeren en interpreteren van je data. Waar jij vooral cijfers ziet, zien wij commerciële kansen en marketing use-cases.
Hoe we dat doen?
Onze Data Insights aanpak hebben we onderverdeeld in de volgende 3 stappen:
Stap 1: Data verzamelen
Welke data hebben we nodig, is de data beschikbaar en waar moet de data vandaan komen. Denk hierbij aan Google Analytics data, of ruwe data uit jouw webshop systeem, zoals: Magento, Shopify of WooCommerce.
Stap 2: Data transformeren en opschonen
De data transformeren en opschonen is één van de belangrijkste stappen. Vaak is (ruwe) data niet gelijk geschikt om te interpreteren. Data kan ook vervuild zijn door slecht ingerichte processen. Wij helpen jou dit proces te automatiseren met tooling zoals RStudio, SQL en Excel.
Stap 3: Het interpreteren van de data
De laatste stap is het interpreteren van de data. Dit doen wij door middel van (interactieve) rapportages en dashboards. In een dashboard check jij in één oogopslag jouw belangrijkste KPI’s, cijfers en trends. Hiervoor gebruiken wij met name de tools Power BI en Google Data Studio.
Het voordeel?
Tijdsbesparing en makkelijker inzicht in je data omdat alles overzichtelijk in 1 dashboard zit in plaats van in allemaal losse tools.
Wat voor dashboards maken we?
Er is veel mogelijk. Van standaard, kant-en-klare e-commerce of KPI dashboards tot grotere (custom) projecten zoals RFM-analyses of GEO-locatie dashboards waarbij meerdere databronnen worden gekoppeld.
Looker Studio e-commerce dashboard
Google Analytics 4 data
In Looker Studio gemaakt
Meerdere views (e-commerce, acquisitie conversie, etc.)
Ook personalisatie data
Zo wordt de inkomende data vertaald om commerciële kansen te benutten.
Custom dashboard
Ben je op zoek naar specifieke data of wil je een bepaalde analyse doen. Wij zijn ervaren in losse projecten en analyses zoals: RFM-analyse, customer segmentatie, GEO-locatie analyse en meer. Deze diepere inzichten zijn niet beschikbaar in tools als Google Analytics.
We gebruiken hiervoor diverse tools om de data op te schonen, te transformeren en te analyseren.
Hierdoor kunnen we eenvoudig nieuwe audiences aanmaken, en use-cases bedenken om deze insights optimaal te benutten.
Voordelen van een dashboard
Een dashboard in Looker Studio, R Studio of Power BI heeft vele voordelen:
100% datagedreven beslissingen maken
Van ruwe data naar real-time inzichten
Altijd inzicht in jouw campagnes en resultaten
Prestaties van jouw website analyseren
Tijdbesparend, geen data meer in allemaal losse tools
Jouw klantgedrag beter begrijpen
Slimme marketingstrategieën implementeren
Waarom Data Insights door DAYLEE?
100% focus op werken met data
Ruim 10 jaar ervaring met e-commerce(data)
Real-time inzicht door next-level dashboards
Snelle implementatie
Data vertalen naar concrete use-cases
Combinatie tussen data-analyse en personalisatie
Maandelijkse updates/contact
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Onze data analist staat klaar.