zet data slim in

Data Insights en AI

Onze dataspecialisten halen waardevolle inzichten uit bronnen zoals CDP’s, Magento en Google Analytics en vertalen deze naar duidelijke inzichten die jouw marketingdoelen direct versterken. We helpen je bij het verzamelen, verrijken en interpreteren van data, en gaan verder dan de standaard visualisaties.

Waar jij cijfers ziet, zien wij kansen om je marketing te versterken. Samen maken we data direct toepasbaar voor jouw marketing.

Wij werken met o.a.

Maatwerk analyses en visuals die direct inzicht geven

Data uit verschillende systemen samenbrengen in één overzicht

Groei- en optimalisatiekansen ontdekken

Strategieën afstemmen op klantbehoeften

Data insights in drie duidelijke stappen

Hoe we dat doen?

Data verzamelen

Een complete data omgeving, waar alles overzichtelijk is.

Data transformeren

Doel van de transformatie: betrouwbare data.

Data interpreteren

Inzicht en activatie van de betrouwbare data.

Stap 1

Data verzamelen

Het begint bij goede tracking. Nu third-party cookies minder betrouwbaar zijn, is first-party data verzamelen cruciaal. We bepalen welke data nodig is, waar deze vandaan komt en ontsluiten bronnen zoals Google Analytics en webshopplatforms als Magento, Shopify of WooCommerce. Met tools zoals Google Tag Manager en nauwkeurige cookie-instellingen leggen we elke relevante interactie vast. Zo bouwen we een toekomstbestendige basis van eigen data voor jouw marketingstrategie.

Orientation Phase
Cart Value: 343.55 eur
Meest bezochte categorie: Dekbedden
Stap 2

Data verrijken

Til je marketing naar een hoger niveau met slimme, relevante klantdata. Door Spotler Activate & Raptor te gebruiken, verrijken we klantprofielen met waardevolle gegevens zoals klanttype, koopintentie en fase in de customer journey. Door deze verrijkte profielen te koppelen aan jouw e-mailcampagnes, kunnen we veel relevantere en gepersonaliseerde berichten sturen.

We zetten daarbij ook dynamische content in, direct gevoed vanuit het CDP, waardoor iedere boodschap echt aansluit op de behoeften en voorkeuren van jouw klanten. Dit resulteert in meer betrokkenheid, hogere conversies en een persoonlijke ervaring die klanten waarderen.

Stap 3

Data interpreteren

De laatste stap is het interpreteren van data om inzichten helder en toegankelijk te maken. Ruwe data, waaronder die uit GA4, verwerken we tot overzichtelijke dashboards met tools als BigQuery en Looker Studio. GA4 kan complex zijn, maar wij maken deze data inzichtelijk en eenvoudig te begrijpen door het in Looker Studio visueel vorm te geven.

Met BigQuery halen we data uit verschillende bronnen en combineren deze in Looker Studio, waar we interactieve rapportages en dashboards bouwen. Zo zie je in één oogopslag al jouw KPI’s, cijfers en trends vanuit één centrale plek.

Alles binnen één partij

Resultaten in Spotler Activate

Met Spotler Activate kun je allerlei personalisaties tegelijk laten draaien, maar het overzicht houden is soms een uitdaging. Daarom bouwen wij met BigQuery en Looker Studio een handig personalisatiedashboard voor je. 

Zo heb je altijd in één overzicht precies in beeld wat je on-site personalisaties opleveren. Je ziet meteen welke aanpassingen werken en waar nog winst te behalen valt.
CLV-model

Customer Lifetime Value

Wil je weten welke klanten écht winst opleveren? Met het AI-gedreven Customer Lifetime Value (CLV)-model van Raptor Services en de kracht van first-party data voorspellen we de toekomstige waarde van je klanten, zodat je gericht kunt investeren in de klanten met het hoogste rendement.

First-party data speelt hierin een cruciale rol: het biedt een betrouwbaar en duurzaam inzicht in klantgedrag. Dankzij ons CLV-dashboard heb je in één oogopslag zicht op je meest waardevolle klanten en focus je moeiteloos op langetermijnwinst. Met de AI en machine learning van Raptor Services verhoog je de impact van je marketingstrategie en optimaliseer je je klantrelaties.

CDP's zetten in op AI

AI en CDP's

Artificial Intelligence (AI) speelt een steeds grotere rol in het optimaal benutten van data binnen Customer Data Platforms (CDP’s). Zo maakt Raptor Services al volop gebruik van predictive AI-modellen zoals churn- en inactivity scores, waarmee we voorspellen welke klanten op het punt staan af te haken. Door deze voorspellende inzichten kun je snel en gericht actie ondernemen om klantverlies te beperken en de klantwaarde te vergroten.

Spotler Activate speelt in op de nieuwste trends met de lancering van Predictive AI. Dankzij deze innovatie worden klantprofielen steeds nauwkeuriger en relevanter, wat leidt tot slimmere segmentaties en nog persoonlijkere marketingcampagnes. Met AI-gedreven inzichten, zoals churn probability en predicted CLV, haal je het maximale uit je data en kun je beter inspelen op klantbehoeften en groeikansen. Hierdoor wordt het mogelijk om niet alleen klanten langer aan je merk te binden, maar ook de waarde van elke klant te optimaliseren.

Contact opnemen met data specialist
Neem contact op om jouw uitdagingen of use-cases met ons te bespreken. 
Aaron Dijkstra
Data-analist