Verschillende campagnes in Datatrics

Binnen Datatrics wordt gebruikt gemaakt van verschillende soorten campagnes. Dit artikel leert je het verschil tussen Customer Journeys, Smart Campagnes en Hybride Campagnes. Ook leggen wij uit welke campagne het beste past bij het type bericht dat je wilt overbrengen.

Customer Journeys, Smart Campagnes & Hybride Campagnes

In dit artikel leer je het verschil tussen de verschillende soorten campagnes in Datatrics. Deze zijn; Customer Journeys, Smart Campagnes en Hybride Campagnes. Ook leggen wij uit welke campagne het beste past bij het type bericht dat je wilt overbrengen.

Customer journeys
Customer journeys worden gebruikt om relevante content te laten zijn aan gebruikers uit verschillende aankoopfases. Je kan touchpoints toevoegen aan elke fase van de Customer journey zodat je alleen content laat zien aan de ideale groep. Voorbeelden van verschillende touchpoints in de aankoopfases zijn:

Oriëntatiefase:
Nieuwsbrief inschrijvingen, USP’s laten zien

Vergelijkings fase:
Aanbevolen artikelen

Beslissingsfase:
Overtuigende content

Evaluatiefase:
Upsells, sociale punten

Let op: Klanten kunnen enkel in 1 customer journey tegelijkertijd zitten. Dit zorgt ervoor dat jij verschillende journeys aan kan maken en dat Datatrics de klanten in de journey plaatst met het hoogste potentieel 

 

Smart Campagnes
Smart campagnes geven jou de controle om relevante content aan de bieden aan specifieke doelgroepen op basis van jouw targeting. Je zou Smart campagnes moeten gebruiken als je content wil aanbieden aan doelgroepen, zonder hen op basis van hun aankoopfase te targeten.

Bijvoorbeeld, je kan deze campagnes gebruiken wanneer je embedded content toepast op je specifieke pagina’s op je website en deze wilt laten zien aan iedereen, campagnes met een tijdslot (denk aan een kerstcampagne of Black Friday) of campagnes met bepaalde voorwaarden (denk aan ‘exit-intent’ popups in je winkelwagen).

Hybride campagnes
Deze campagnes zijn een mix van je eigen regels en de hulp van Datatrics haar algoritme, ook is het mogelijk om follow-up berichten te versturen. Je kan een soort flow creëren waar in je bepaalde berichten pas laat zien nadat er andere berichten zijn laten zien. Deze ‘flows’ starten met een trigger die je zelf op kan zetten. Je kunt acties toevoegen aan de flow om profielen toe te voegen of te verwijderen, een bepaalde tijd te wachten of om een webhook te triggeren.

Welke campagne is de beste?
Wil jij verschillende touchpoints laten zien waarbij de doelgroep verschillend is per fase uit de aankoopfase? Maak dan een Customer journey!

Wil je 1 of meer touchpoints laten zien waarbij de aankoopfase niet uitmaakt, timing irrelevant is of waarbij de algoritmes van Datatrics mogen kiezen op basis van potentieel? Maak dan een Smart campagne!

Wil je 1 of meer touchpoints laten zien waarbij timing essentieel is of je bepaalde touchpoints wilt laten zien na bepaald gebruikersgedrag? Maak dan een Hybride campagne!

 
 

👉🏻 Downloadlink: Verschillende soorten campagnes en journeys

De Personalisatie Nieuwsbrief