De volle potentie uit personalisatie en je CDP halen
Je wilt graag meer doen met personalisatie en je Customer Data Platform. Het lukt jullie echter zelf niet om de volle potentie eruit te halen. Het ontbreekt jullie aan tijd en de juiste (technische) kennis om dit voorelkaar te krijgen.
Daar kunnen wij jullie bij helpen:
- 100% focus op online personalisatie
- Wij helpen je om je data slim in te zetten
- Verschillende pakketten / support mogelijkheden
Waarom CDP Management door DAYLEE?
Een CDP heeft geen automatische piloot
Je bent enthousiast begonnen met personalisatie en de inzet van een CDP. Het CDP is geimplementeerd en je hebt de eerste use-cases live gezet. Maar daarna is er de afgelopen maanden niks meer veranderd. Andere projecten kregen voorrang. En je mist net die technische kennis voor de mooie use-cases. Ook had je de verwachting dat het allemaal net iets makkelijker en automatisch zou gaan. Maar helaas. Een CDP heeft geen automatische piloot.
Werken met een CDP is net zoals rijden in een Formule 1 auto.
Je moet blijven rijden om de rondetijden te kunnen verbeteren. Continue nieuwe use-cases live zetten, data verzamelen en leren wat wel goed werkt en wat niet goed werkt. Het is zonde om in de 1e versnelling rondjes te blijven rijden en niet de volle potentie uit je CDP te halen. Zo ga je nooit winnen. Wij helpen je om wel de volle potentie uit je CDP te halen met behulp van ons CDP management. Wij zorgen ervoor dat jouw CDP op volle snelheid gaat rijden. Dit doen we doormiddel van de volgende 3 stappen.
In 3 stappen op volle snelheid
Stap 1
Implementatie van het CDP
Het optimaal inzetten van een CDP begint bij een goede implementatie. Vaak zien we dat CDP’s niet helemaal goed zijn geïmplementeerd waardoor waardevolle data ontbreekt. We controleren en optimaliseren de implementaties van het CDP op meer dan 15 punten.
Wat doen we precies:
Implementatie van scripts en events
Koppelingen leggen tussen ESP’s, e-commerce platforms en advertentie kanalen
Controleren binnenkomende data + dataflows (conversies, profielen en content)
Ook onderdeel van de implementatie:
strategie, doelen en KPI’s bepalen
uitdenken van een personalisatiestrategie
uitdenken van goede use-cases
Stap 2
Continu verbeteren - maandelijkse sprint
Na de implementatie begint pas het echte werk. We gaan het CDP besturen om zo de volle potentie eruit te halen. Dit doen we in de vorm van maandelijkse sprints. Iedere maand bedenken en implementeren we nieuwe personalisatie use-cases voor de website, in e-mail en ads.
Wat doen we precies:
Maandelijks bedenken en implementeren van use-cases
Use-cases prioriteren op basis van impact vs. effort
Rekening houden met campagnes, seizoen, voorraad, marges, kanalen, enz.
Stap 3
Analyse, optimaliseren en kennisoverdracht
Maandelijks analyseren we de resulaten van de use-cases. We rapporteren de resultaten met jou en stellen optimalisaties voor. We nemen je iedere maand mee in ons personalisatie proces en delen onze kennis zodat jij en je team zelf ook personalisatie professionals worden.
Wat doen we precies:
Maandelijkse analyse + rapportage
Testen + optimaliseren van de use-cases
Kennisoverdracht naar jouw team
Optioneel: uitgebreide Data Insights op basis van gewenste inzichten en beschikbare (ruwe) data
Hoe we je kunnen helpen met personalisatie
Personalisatie Proces
(maandelijks)
Maandelijks helpen wij je om de volle potentie van je CDP te benutten
Werken volgens ons eigen maandelijkse personalisatie proces
Je kunt bij ons terecht met al je CDP en personalisatie vragen
We bedenken en implementeren maandelijks nieuwe use-cases
Maandelijks bespreken en rapporteren we de resultaten
Inclusief kennisoverdracht naar je team
Maandelijks opzegbaar
Samen met ons haal je de volle potentie uit je CDP en (klant)data door volgens een vast maandelijks proces te werken.
Los project
(eenmalig)
We helpen je met een los afgebakend project
Ideaal voor wanneer je te weinig technische kennis of te weinig tijd hebt
Bijvoorbeeld voor de implementatie van Spotler Activate of Raptor
Gebruik onze jarenlange personsalisatie en CDP kennis voor 1 los onderdeel
In te zetten voor meerdere doeleinden
Het verschil met ons maandelijkse Personalisatie Proces is dat je eenmalig gebruik maakt van onze personalisatie / CDP kennis voor een los project.
Zelf doen VS werken met DAYLEE
Zelf doen
Een CDP kan je er zelf bij doen maar dan:
-
Moet je zelf HTML, CSS en Javascript leren voor de technische use-cases
-
Moet je zelf kennis opdoen van API-koppelingen en integraties
-
Heb je geen maandelijks proces omdat je druk bent met andere projecten
-
Loop je snel vast qua technische kennis
-
Moet je zelf continu nieuwe use-cases verzinnen
Samenwerken met ons
Wij doen personalisatie er niet bij. Door in-house developers, personalisatiespecialisten en een data-analist kunnen wij het maximale uit jouw Customer Data Platform halen.
In-house technische kennis van HTML, CSS en Javascript
Jarenlange ervaring met API koppelingen en integraties
Vast maandelijks personalisatie proces hebben
Always be learning: wij leren continue door en gebruiken slimme AI-tools.
Wij beschikken over best practices uit de e-commerce, travel en leisure branche.
Meer over CDP support
Met onze personalisatie support
helpen wij onze klanten met:
Wat zeggen klanten over ons?
Door het slim inzetten van first party data personaliseren wij de klantervaring op elk vlak. Dit hebben wij al voor geweldige bedrijven gedaan.
De voordelen van werken met DAYLEE op een rij
We doen personalisatie er 'niet bij'
Voor veel andere online marketingbureaus is personalisatie één van de vele onderdelen die ze aanbieden. Niet voor ons. Wij focussen ons er voor 100% op en werken daarom dagelijks in de CDP's.
Jarenlange ervaring met personalisatie en werken met een CDP
Wij werken al meer dan 5 jaar met CDP's. Hierdoor kennen we de ins-en outs goed. Met name de technische uitdagingen bijten we ons graag in vast en zijn we goed in.
Keuze uit verschillende pakketten
Op basis van je wensen en situatie bepalen we samen welk pakket het beste bij je past. We kunnen je op verschillende manieren helpen. Kies uit losse support of voor onze maandelijkse CDP management.
Werk samen met specialisten
Bij ons werk je samen met specialisten die je verder helpen. Het team waar je mee samenwerkt bestaat bij ons altijd uit een personalisatie marketeer, een in-house developer en een data analist. Deze driehoek zorgt voor de beste resultaten.
Case: Strong Viking
Strong Viking organiseert obstacle runs variërend tussen de 4 en 60km. Door de grote diversiteit aan evenementen zijn er ook grote verschillen in de bezoekers van de website. Door verschillende databronnen te koppelen hebben we uiteindelijk verschillende customer journeys in kunnen richten om zo persoonlijk en relevant met elk type runner te kunnen communiceren.