Personaliseren door jouw data slim in te zetten

Wij geloven in een persoonlijke en relevante online ervaring!


Vooral omdat veel websites en webshops hun bezoekers aan hun lot overlaten. Vaak moet je het als bezoeker zelf maar uitzoeken. Online aankopen doen alsof je persoonlijk geholpen wordt, net zoals in een offline winkel. Daar geloven wij in. 

Dit doen we voor onze klanten door data slim in te zetten met behulp van het Datatrics CDP.  

  • 100% focus op online personalisatie
  • Data-gedreven strategie
  • Wij zijn Datatrics Gold partner

Zo helpen wij jou om je klantdata slim in te zetten

Data verzamelen

Waarschijnlijk verzamel je al veel data. Vaak is deze data opgeslagen op verschillende plekken zoals in je e-mailtool, je webshop en je advertentiekanalen.
Door je belangrijkste databronnen te koppelen met behulp van een customer data platform, zoals Datatrics, kun je 360 graden klantprofielen opbouwen. Maar het verzamelen en koppelen van databronnen is slechts het begin. 

Data inzichtelijk maken

De 360 graden klantprofielen geven je meer inzicht in je bezoekers en klanten. Hoevaak bezoeken ze je website, hoevaak kopen ze, hoelang geleden, enz. Door middel van een retentiegrid analyseer je eenvoudig verschillende segmenten klanten. Wist je dat je in Datatrics op 65 manieren kunt segmenteren? Door combinaties te maken kun je zelfs op ontelbare manieren segmenteren. Dit stelt je in staat om persoonlijker en relevanter te communiceren. 

Data toepassen

Nadat je de verzamelde data inzichtelijk hebt gemaakt kun je deze vervolgens gaan gebruiken. Datatrics geeft je de mogelijkheid om iedere fase van de customer journey te personaliseren. Dit stopt niet op je website. Je kunt namelijk ook je e-mailmarketing en advertenties personaliseren. 
Op basis van alle verzamelde data en kunstmatige intelligentie doe je persoonlijke aanbevelingen en communiceer je relevanter. 

Met dit als doel

Online personalisatie met behulp van Datatrics - CDP

Communiceer relevanter en persoonlijker met je bezoekers en klanten

Wij helpen jou om persoonlijker en relevanter te communiceren met je online bezoekers en klanten door de inzet van Datatrics. Hierbij maken we bewust onderscheid tussen bezoekers en klanten. Want bezoekers (die nog niks gekocht hebben) krijgen automatisch andere content te zien dan klanten. Zowel op de website, als in e-mail als in online ads. Dit doen we door personalisatie toe te passen. Hierdoor ontstaat een betere online ervaring voor de bezoeker en klant. Dit resulteert in betere online resultaten. 

Personalisatie van de customer journey

Met behulp van Datatrics weten we op welk punt in de customer journey een bezoeker zit. Afhankelijk van deze fase passen we de gepersonaliseerde content automatisch aan. Zo hebben bezoekers die een website voor het eerst bezoeken andere vragen en twijfels dan een terugkerende bezoeker. Doordat Datatrics de verschillende type bezoekers herkent kan de content, bijvoorbeeld in de vorm van aanbevelingen, hierop aangepast worden. 

Lees meer over hoe we dit doen als Datatrics Gold partner

Marketing automation

Geautomatiseerde e-mail marketing campagnes

Omdat we onze klanten helpen met het personaliseren van hun e-mails worden we ook regelmatig gevraagd om hun te helpen op het gebied van marketing automation. Oftewel het uitdenken en implementeren van geautomatiseerde e-mail campagnes. Dit doen we voornamelijk in de bekende marketing automation tools van Spotler en Clang. 

Personalisatie in marketing automation

Datatrics heeft goede koppelingen met verschillende marketing automation tools zoals bijvoorbeeld Spotler en Clang. Door deze koppeling kunnen er triggers worden verstuurd vanuit Datatrics naar jouw e-mail tool. Hierbij kun je denken aan een abandoned cart campagne maar ook aan slimme triggers zoals het conversiepotentieel, potentiële orderwaarde of fase in de customer journey.  

Dit stelt je als marketeer in staat om binnen bepaalde marketing automation campagnes persoonlijke en relevante producten of categoriën toe te voegen aan de e-mails. Met als doel het verbeteren van de resultaten. 

Met Datatrics helpen wij onze klanten met:

Wij zetten Datatrics o.a in bij:

Samenwerken met DAYLEE

Wij helpen je met personaliseren

Regelmatig worden wij benaderd door bestaande of nieuwe klanten van Datatrics om ze te helpen bij de inzet van Datatrics. Vaak hebben ze zelf niet voldoende kennis in huis om met een Customer Data Platform zoals Datatrics aan de slag te gaan. Een andere reden die we vaak horen is dat ze enthousiast zijn begonnen maar door tijdsgebrek niet de volledige potentie van Datatrics benutten. 

Wie bel je dan? Het bureau dat zich als enige in Nederland focust op Datatrics support (consultancy). 

DAYLEE is Datatrics Gold Partner

We focussen ons voor 100% op Datatrics support en zijn 1 van de 5 Datatrics Gold Partners in Nederland. Dit doen we bewust omdat Datatrics zelf geen consultancy aanbiedt. Zij focussen zich op de techniek en het verder doorontwikkelen van het platform. Voor ons is Datatrics support niet 1 van de vele online marketing services die we verlenen. Het is onze enige service. Hierdoor kennen we het Datatrics platform goed en zijn we in staat om jouw te helpen om meer uit het platform te halen. 

De voordelen van werken met DAYLEE op een rij:

Wij doen personalisatie er 'niet bij'

Voor veel andere online bureaus is personalisatie een bijzaak. Voor ons niet, het is onze specialisatie.

We werken al jaren met Datatrics

Daarom kennen we Datatrics van binnen en buiten.

We bieden verschillende pakketten aan

Jij bepaalt welk pakket het beste bij je past.

We werken in een klein en gespecialiseerd team

En daardoor bieden we je persoonlijke en snelle support.

Case: Strong Viking

Strong Viking organiseert obstacle runs variërend tussen de 4 en 60km. Door de grote diversiteit aan evenementen zijn er ook grote verschillen in de bezoekers van de website. Door verschillende databronnen te koppelen hebben we uiteindelijk verschillende customer journeys in kunnen richten om zo persoonlijk en relevant met elk type runner te kunnen communiceren.  

Lees meer over deze case
Conversiestijging +12%
Extra omzet +11%