Klanten beoordelen ons met een 8,55 /10
menu
8 november 2023

DAYLEE in Fonk150 best agencies 2023

HARDERWIJK – Het Harderwijkse online marketingbureau DAYLEE is opgenomen in de landelijke top 150 van online marketingbureaus; de FONK150 Best Agencies 2023. Fonk, het magazine voor ’creatief Nederland’ doet dit klanttevredenheidsonderzoek al 29 jaar. Het was de eerste keer dat DAYLEE meedeed.

Fonk magazine heeft klanten van DAYLEE benaderd met een vragenlijst over de kwaliteit van de dienstverlening. De criteria zijn het resultaat van het onderzoek (gemiddeld rapportcijfer van 8,0 of hoger), zichtbare durf te vernieuwen, een klantenlijst die ertoe doet (minimaal 10), zichtbaar en gepassioneerd ondernemerschap en positieve zichtbaarheid in de media. De lijst is op alfabetische volgorde samengesteld en op woensdag 8 november gepubliceerd.

DAYLEE kreeg als rapportcijfer een 8,55 als gemiddelde klanttevredenheid en bureaureputatie.


Het onderzoek meet hoe bureaus scoren op creativiteit, effectiviteit en hoe ze helpen bij conversie optimalisatie. Jurre Dollekamp van DAYLEE: “Dit is het percentage bezoekers op een bedrijfswebsite dat overgaat tot een aankoop. Als online marketingbureau worden wij ingehuurd om hun omzet te verhogen en het resultaat te verbeteren.” 

Over de dienstverlening van DAYLEE zegt hij: “Wij helpen onze klanten met een Customer Data Platform; dit slaat na accepteren van cookies gegevens op van wat bezoekers van websites bekijken en doen. Door daarin patronen te herkennen, worden specifieke producten getoond die passen bij de bezoekers; die hierdoor een gepersonaliseerde website te zien krijgen. Doordat de producten beter aansluiten en je beter kunt vinden wat je zoekt, wordt de conversie verhoogd. Klantdata geeft meer inzicht in wat een websitebezoeker doet.”

Fletcher Hotels: ‘Tevreden over samenwerking’
Ricardo van der Putten werkt op de e-commerce afdeling van Fletcher Hotels, een landelijke keten van ruim 100 hotels met in deze regio locaties in Putten, Nunspeet, Vierhouten en Epe. Zijn taak is ervoor zorgen dat mensen zoveel mogelijk reserveringen boeken. Hij werkt nu 2,5 jaar samen met DAYLEE. “We hadden een softwareprogramma Datatrics aangeschaft om bezoekers van onze websites te personaliseren om zo de omzet te verhogen. De werking bleek minder makkelijk dan gedacht en was te technisch voor de kennis die wij in huis hebben. DAYLEE heeft wel ervaring met het product en heeft ons met trainingen geholpen bij de implementatie en de start, gevolgd door het strategische plan voor de toekomst. Het voelt bij DAYLEE als samen zoeken en toewerken naar de oplossing. We zien nu dat de websites met voor iedere persoon unieke producten meer geld oplevert dan de standaard websites.”

Inmiddels ziet Van der Putten DAYLEE als partner. “De ene keer geef ik ze de vrije hand voor een campagne uitwerking, de andere keer heb ik iets specifieks nodig. Ze hebben ons ook geadviseerd bij de wijzigingen in de cookie-wetgeving en de cookie-melding voor onze sites ingericht.”

Persoonlijk
Jurre Dollekamp is als senior technisch data marketeer eerste aanspreekpunt voor de helft van de klanten van DAYLEE. Hij heeft veel technische kennis van het platform. “DAYLEE is een kleinschalig online marketingbureau met acht medewerkers. We personaliseren websites, e-mail en advertenties (ads) door software ondersteuning te bieden. Wij zijn een echte specialist op de inhoud. Het was cool dat Fletcher hiervoor koos. Belangrijk vinden we de persoonlijke samenwerking en het persoonlijk contact. De klant is bij ons geen nummer; je kunt altijd appen, bellen of mailen. We proberen altijd te helpen en beperken ons niet tot de specifieke vraag waarvoor we zijn ingehuurd.”

Dat DAYLEE bij de eerste deelname direct is opgenomen in de lijst ziet Dollekamp als bevestiging dat het bureau op de goede weg is. “We wisten dat al omdat er bijna geen klanten bij ons weggaan, maar dit laat opnieuw zien dat we goed bezig zijn en van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten.”

Oprichter Reinold Willemsma vult aan: “We stellen ons proactief op en omarmen nieuwe en slimme technieken zoals kunstmatige intelligentie (AI) om nog beter te kunnen personaliseren. Dit zal de kwaliteit van ons werk verbeteren. Het menselijke aspect speelt namelijk een belangrijke rol in online marketing en personaliseren van online communicatie.”