23 oktober 2020

Goed nieuws! Nieuwe klant: Bagoes

Per 1 oktober werken we met veel plezier voor Bagoes. Via bagoes.nl wordt er stijlvolle grote maten damesmode aangeboden voor dames met een maatje meer die er toch stijlvol bij willen lopen. Bagoes is een jaar geleden gestart met Datatrics en heeft gebruik gemaakt van de standaard customer journey.

Afgelopen zomer kwam Bagoes bij ons omdat ze merkten dat er meer uit Datatrics gehaald moest kunnen worden. De wil ontbrak bij Bagoes zeker niet, echter kon er niet genoeg tijd worden gevonden om in Datatrics te steken. Dit probleem komen wij vaker tegen. Er kan zoveel met Datatrics dat het lastig kan zijn om prioriteiten te bepalen.

We zijn voortvarend van start gegaan door eerst de volledige Datatrics implementatie tegen het licht te houden. Hierbij hebben we onder andere de productfeed verbeterd en hebben we kleine optimalisatieslagen gemaakt in Tag manager en de conversies binnen Datatrics. We kwamen er daarnaast achter dat Datatrics de categoriepagina's niet goed herkend. Dit gaan we oplossen door de categoriepagina's door middel van een custom import te importeren in Datatrics.  

De komende periode gaan we de onderzoeksfase in waarbij we samen met Bagoes het doel van de inzet van Datatrics bepalen. De belangrijkste categorieën, merken en klanten worden geanalyseerd. Daarna bepalen we op basis van de data analyse een personalisatie strategie die we wekelijks monitoren. Hierbij hoort ook het uitbreiden van de huidige customer journey en andere (embedded) campagnes optuigen. Dit doen we naast het ongoing proces van analyseren, optimaliseren en rapporteren.