9 oktober 2020

Checklist met 6 optimalisatiepunten voor je Datatrics account

De afgelopen maanden hebben we regelmatig een gratis Datatrics account scan uitgevoerd. Tijdens deze scans zijn we verschillende optimalisatiepunten tegengekomen die beter kunnen. Deze punten hebben we samengevoegd in een korte checklist waar jij zelf mee aan de slag kunt gaan.

Waarom deze checklist?
Datatrics is een uitgebreid customer data platform (CDP) en voegt regelmatig nieuwe functionaliteiten toe. Over het algemeen is Datatrics een gebruiksvriendelijk platform en makkelijk in te richten. Maar om de nieuwe functionaliteiten goed in te zetten is vaak wat meer tijd, kennis en doorzettingsvermogen nodig. Vooral de tijd ontbreekt merken wij tijdens onze gesprekken met Datatrics gebruikers. En daarom komen we vaak dezelfde punten tegen in onze gratis Datatrics account scans, die we nu overzichtelijk samen hebben gevoegd.

In deze E-paper bespreken we de volgende 6 optimalisatiepunten:

  1. Bepaal vooraf je doel
  2. Touchpoint voor de nieuwsbrief goed ingesteld
  3. Paginaherkenning door Datatrics checken met de debugger
  4. Niet optimaal gebruik maken van de aanbevelingenstrategie
  5. Frequency cap per touchpoint en value in seconds instellen
  6. Meer embedded content gebruiken
  • Bonus tip: custom conversions gebruiken of juist niet gebruiken

Denk jij dat je ook meer uit je Datatrics account kan halen? Download de checklist dan hier.

 

Wil je meer leren over personalisatie?

Meld je aan en ontvang regelmatig updates van ons waarin wij je alles vertellen over:

Personalisatie tips & tricks
Succesvolle use-cases 
Personalisatie best practices
Klantcases

Ontvang meer tips & tricks

  • *
  • *
    naam@bedrijf.nl