18 september 2020

Nieuwe functies binnen Datatrics

De afgelopen tijd heeft Datatrics hard gewerkt om verschillende nieuwe functies binnen het platform live te zetten. We nemen je in deze blog mee in de updates die wat ons betreft de meeste impact zullen hebben op het effectief inzetten van Datatrics.

De Datatrics Debugger
De Debugger is al enkele maanden beschikbaar binnen Datatrics maar nog niet iedere Datatrics gebruiker weet hem te vinden. Via Project Settings open je de Debugger. Je kunt super eenvoudig  controleren of je tracking en conversion scripts goed zijn geïmplementeerd. Ook kun je controleren of je categorie- en productpagina’s als zodanig worden herkend door Datatrics. Dit is een erg handige functie die wij zelf veel gebruiken voor de gratis scan van een Datatrics account. Verder kun je nieuwe touchpoints testen binnen een bepaalde fase van de  customer journey of campagne en de website bekijken alsof je een specifieke bezoeker bent. 

Custom importer: handmatig importeren van content, conversies en profielen
Wanneer je CMS of webshop softwarepakket via een standaard koppeling aan Datatrics zijn gekoppeld zal je met deze nieuwe functie niet zoveel te maken krijgen. Deze nieuwe functie is met name bedoeld voor webshops en websites die op een (eigen) systeem draaien waar Datatrics (nog) geen koppeling mee heeft. Maak je gebruik van zo’n eigen systeem dan heb je nu de mogelijkheid om toch je klanten en conversies in Datatrics te krijgen. Dit kan via een XML-feed of via een handmatige import. Door het gebruiksvriendelijke gemak van de custom importer is het niet meer nodig om te wachten op Datatrics totdat ze een API koppeling met je softwarepakket hebben gemaakt. Je kunt daardoor sneller starten. 

Er staan voor de aankomende maanden nog een aantal mooie nieuwe functies op de roadmap van Datatrics. Wanneer daar meer bekend over is zullen we ze snel beschrijven. 

Tip: eerder dit jaar heeft Datatrics hun platform uitgebreid met een ‘online assistent’. Hier schreven we al eerder een blogartikel over.

Personalisatie tips & tricks ontvangen?

Wij zijn dagelijks bezig met het verbeteren van de online klantervaring door middel van personalisatie met Datatrics. De kennis die we hierbij opdoen delen we graag met je. Zoals bijvoorbeeld inzichten, tips & tricks, best practices en gratis downloads. Allemaal op het gebied van personalisatieconversie optimalisatie en slim je data inzetten. Gemiddeld sturen we 1x p/maand een mail.