11 december 2019

Hoe start je met het uitdenken van een customer journey?

Gisteren gaven we een Datatrics training bij EasyTerra in Leeuwarden. EasyTerra is 1 van de grootste autoverhuur websites van Nederland en had ons gevraagd om ze een Datatrics training te geven.

Tijdens de training hebben we ons gefocused op het inrichten van de eerste customer journeys met behulp van Datatrics zodat ze hiermee kunnen starten.

Enkele learnings die we altijd toepassen binnen onze customer journey training zijn:

🚗 Duik niet meteen in het Datatrics platform om uit te vinden hoe alles werkt.

🚗 Begin met het bepalen van de doelstellingen. Vanuit hier kun je bepalen wat je nodig hebt om de doelen te bereiken. Welke databronnen, welke segmenten, welke touchpoints, enz?

🚗 Doe onderzoek naar je doelgroep. Bijvoorbeeld door te onderzoeken welke 'hopes and fears' ze hebben. Vanuit dit onderzoek kun je hypotheses bedenken en vervolgens touchpoints in de customer journey plotten.

 

Heb je ook interesse in een Datatrics training? Bijvoorbeeld om je te helpen met het uitdenken van verschillende customer journeys. Stuur ons een berichtje en we nemen contact met je op. 

Personalisatie tips & tricks ontvangen?

Wij zijn dagelijks bezig met het verbeteren van de online klantervaring door middel van personalisatie met Datatrics. De kennis die we hierbij opdoen delen we graag met je. Zoals bijvoorbeeld inzichten, tips & tricks, best practices en gratis downloads. Allemaal op het gebied van personalisatieconversie optimalisatie en slim je data inzetten. Gemiddeld sturen we 1x p/maand een mail.