Klanttypes in Datatrics

Regelmatig krijgen we vragen over wat de verschillende klanttypes van Datatrics precies inhouden en wat het verschil is. Op deze pagina leggen we ze alle 5 aan je uit. 

Verschillende klanttypes in Datatrics

 

1. De 'Explorer' customer
Deze gebruiker is gesegmenteerd op het feit dat hij of zij geen specifieke behoefte of verlangen heeft. Hij/zij surft rond op het web op zoek naar een prettige en gebruiksvriendelijke ervaring.

Karaktereigenschappen -> informatie verzamelen / surfen op het web, geen haast om aankoop te doen

2. De ‘Single-minded’ customer
Deze gebruiker weet hoogstwaarschijnlijk al wat hij of zij wil kopen. De gebruiker browst met een specifieke intentie en is gefocust op het behalen van zijn of haar doel

Karaktereigenschappen -> Vooraf onderzoek gedaan, weinig activiteit tijdens het browsen, doelgericht

3. De 'Passionate' customer
Deze gebruiker bezoekt de webshop op basis van willekeur, zonder intentie om iets te kopen. Het is mogelijk dat deze gebruiker een aankoop maakt, en wanneer hij/zij dit doet, dan is deze aankoop een impulsaankoop.

Karaktereigenschappen -> Geen specifieke behoefte, impulsaankoper.

4. De 'Economical' customer
Deze gebruiker shopt vrij regelmatig, echter zijn aankopen gebaseerd op zijn of haar huidige economische en financiële situatie.

Karaktereigenschappen -> Probeert kosten te drukken en is altijd op zoek naar de beste deals, besteed aandacht aan de acties en gebruikt online om te oriënteren en de beste deal te kopen.

5. De 'Believer' customer
Deze gebruiker is de meest loyale gebruiker. De gebruiker bezoekt de webshop frequent en doet met enkele regelmaat een aankoop.

Karaktereigenschappen -> Frequente bezoeker, interesse in nieuwe producten, bovengemiddelde levenslange waard

 

👉🏻 Downloadlink: Klanttypes in Datatrics