★★★★★

Online personalisatie

Online personalisatie

Starten met online personalisatie?
Waar begin je?

Je werkt dagelijks aan het verbeteren van jullie website/webshop. De online marketing campagnes draaien volop en zorgen voor de nodige conversies. Toch heb je het gevoel dat het beter kan. Een groot deel (95-98%) van je bezoekers verlaat namelijk je website zonder iets te bestellen. Hoe zorg je ervoor dat meer bezoekers gaan converteren? Of dat ze vaker bestellen? Of juist grotere bedragen afrekenen? 

 

Ervaring met DAYLEE en Datatrics

Wat onze klanten zeggen over de samenwerking met DAYLEE. 

Diergaarde Blijdorp

"Samen met DAYLEE kunnen we op onze website nu de customer journey relevanter maken. DAYLEE maakt hierbij gebruik van Datatrics, een betaalbaar data management platform. De relevante content is een extra stukje service naar de bezoeker wat tot nu toe leidde tot een verhoging van de conversie, een stijging van de gemiddelde betrokkenheid en extra omzet."

  Frederique Carlier - manager online Diergaarde Blijdorp

Strong Viking

“Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met de Datatrics tool om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren. Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.”

Bas Klunder - digital content manager Strong Viking

Voor wie

Aan de slag gaan met Datatrics en samenwerken met DAYLEE is o.a. interesant voor:

 

Webshops - groeiende webshops die meer bezoekers om willen zetten in klanten
Event websites - event organisatoren die online tickets verkopen
Pretparken - die online tickets verkopen
Vakantieparken - met online boekingen
 Travel websites - met online boekingen

 

Met onze services richten we ons op B2C bedrijven die al de nodige online conversies per maand realiseren maar op zoek zijn naar een partner die hun kan helpen om aan de slag te gaan met online personalisatie en optimalisatie. Met als doel om persoonlijker en relevanter te kunnen communiceren online, waardoor de conversie en de klantloyaliteit zal stijgen. Benieuwd of dit voor jouw bedrijf ook mogelijk is? Plan een kort kennismakingsgesprek in. 

 

Datatrics klant

Werk je al met Datatrics maar heb je het gevoel dat jullie niet de volledige potentie van het platform benutten? Bijvoorbeeld door gebrek aan tijd of kennis. Plan een kort kennismakingsgesprek in. Tijdens dit gesprek kunnen wij je meer vertellen over hoe wij Datatrics toepassen bij onze klanten. 

Vrijblijvend kennismaken

Schrijf je nu in!

Veel gestelde vragen

Je zult ongetwijfeld de nodige vragen hebben over Datatrics en het inzetten van Datatrics via een Datatrics partner zoals DAYLEE. Daarom hebben we een aantal veel gestelde vragen voor je op een rij gezet. 

Waarom gebruikt DAYLEE alleen Datatrics?

We weten dat er meer soortgelijke tools zoals Datatrics op de markt zijn. Toch hebben we er voor gekozen om ons te focussen op Datatrics. Dit doen we bewust. We leren liever alle ins-en outs van 1 tool dan dat we onze tijd en kennis moeten verdelen over meerdere tools. Hierdoor kunnen we meer uit het Datatrics platform halen voor onze klanten. 

Doet Datatrics zelf ook consultancy?

Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE. Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen. 

Is Datatrics maandelijks opzegbaar?

Ja, Datatrics is maandelijks opzegbaar. Ook de samenwerking met DAYLEE is maandelijks opzegbaar. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je minimaal moet starten met 3 maanden om voldoende data te verzamelen. DAYLEE biedt daarom een trialfase van 3 maanden aan inclusief implementatie. 

Hoe wordt Datatrics gemeten?

De doelgroep wordt ingedeeld in twee groepen, ‘show’ en ‘hide’. Show krijgt dynamisch content van Datatrics te zien. Hide ziet de originele website. Op deze manier ontstaat er een live A/B test. In zowel Google Analytics als in Datatrics is het effect op de conversie van deze A/B test terug te zien. 

Hoe weet je of de conversie echt door Datatrics komt?

De gesplitste doelgroep bestaat uit gelijken. Daardoor is er geen voordeel voor de groep ‘show’ of ‘hide’. Zodra een touchpoint significant beter converteert weet je dat dit aan Datatrics ligt. De significantie wordt aangegeven per touchpoint, journey of campagne.

Hoe lang duurt de implementatie van Datatrics?

Dat is afhankelijk van de tools en kanalen die je wilt koppelen. Datatrics heeft inmiddels met meer dan 120 tools een standaard (API) koppeling gemaakt. Als de koppelingen, die je wilt gebruiken, hier tussen staan dan kun je binnen een maand live met Datatrics. DAYLEE zorgt voor de gehele implementatie. Denk hierbij aan onderdelen zoals; het maken van een template in jouw huisstijl, het koppelen van de kanelen, het uitdenken van de customer journey, het aanmaken van de touchpoints en het inrichten van de tracking. 

Wij werken o.a. voor