Strong Viking

Strong Viking is marktleider op het gebied van het organiseren van obstacle runs in Nederland en heeft de ambitie om de grootste en beste obstacle runs ter wereld te organiseren. Kwaliteit, veiligheid en innovatie staan hierbij voorop. De website is voor Strong Viking het belangrijkste saleskanaal.

De uitdaging
Ondanks dat de website het belangrijkste saleskanaal is, was er nog niet genoeg inzicht in alle data. Terwijl er wel behoefte was om hiermee aan de slag te gaan en zo de gebruikerservaring en de conversie te verhogen. En dat is gelukt. Lees hieronder meer over hoe wij online personalisatie toepassen voor Strong Viking met behulp van Datatrics en zo persoonlijker en relevanter communiceren met de deelnemers aan de obstacle runs.

Verschillende type runners relevanter aanspreken

In de loop der jaren heeft Strong Viking veel data vergaard, met name via Paylogic (ticketingtool).

De nodige inzichten
Door Paylogic te koppelen aan Datatrics is er allereerst meer inzicht gekomen in de verschillende type deelnemers. Het doel hierbij is om de gegevens van eerdere deelnemers in te zetten voor toekomstige evenementen om zo bij deze groep meer conversie te behalen. Door Datatrics in te zetten kunnen we zien welke runners fanatiek zijn, wie wat minder ambitieus zijn of net beginnen. Ook maken we onderscheid tussen bijvoorbeeld families die meedoen en vriendengroepen. Voor elke categorie hebben we nu gepersonaliseerde content gemaakt die past bij hun 360-graden klantprofiel en die we via Datatrics uitserveren. Hierdoor past de website zich automatisch aan op basis van het type runner dat de website bezoekt. 

Personalisatie per fase in de customer journey

Met behulp van Datatrics weten we op welk punt in de customer journey een bezoeker zit. Is dit de orientatie fase, dan laten we bijvoorbeeld zien welke runs er in de buurt zijn en bevelen we deze runs aan bij deze persoon. Wanneer de bezoeker de site verlaat zonder een ticket gekocht te hebben dan herkent de website (dmv Datatrics) de terugkerende bezoeker. Hierdoor kunnen we relevante informatie tonen passend bij de volgende fase (de vergelijkingsfase) in de customer journey. Bij het doorklikken naar de eventpagina van een run gebruiken we persuasiontechnieken, zoals bijvoorbeeld urgentie om een Early Bird ticket te bestellen. Dit kunnen we allemaal heel makkelijk realiseren dankzij de flexibiliteit van Datatrics.

Gepersonaliseerde content voor klanten
Klanten die al eerder hebben meegedaan aan een run, tonen we weer andere content dan nieuwe of onbekende bezoekers. Stel dat iemand een run van 7km heeft gedaan. Dan dagen we die persoon, met gepersonaliseerde content uit om de volgende keer mee te doen aan de 13km run. Daarnaast triggeren we bezoekers ook met de speciale medailles die Strong Viking uitdeelt aan de hand van hoe vaak je hebt meegedaan het afgelopen jaar. Doordat Datatrics dit weet kunnen we de bezoeker relevante content tonen over het behalen van de speciale medaille. 

Resultaten

Door de inzet van Datatrics hebben we een conversiestijging van 12% en een extra omzet van 11% weten te realiseren. Door constant te analyseren en te optimaliseren proberen we deze resultaten verder te verbeteren. 

Conversiestijging + 12%
Extra omzet +11%

Ervaring met DAYLEE + Datatrics

Strong Viking

Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met de Datatrics tool om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren. Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.

Bas Klunder - digital content manager Strong Viking

Aan de slag met personalisatie

Ga je zelf aan de slag met personalisatie met behulp van Datatrics of werk je liever samen met een Datatrics partner, zoals DAYLEE? Haal versneld meer uit Datatrics en laten we samen succesvolle customer journeys en campagnes bouwen om jouw klant relevanter en persoonlijker aan te spreken.

 

 

Als Datatrics partner werken we al een aantal jaren met Datatrics voor diverse klanten. We zijn gespecialiseerd in het toepassen van het Datatrics platform en kunnen jou ook helpen met het succesvol inzetten van Datatrics voor jouw website / webshop. 

Hoe we dat doen? Lees er meer over op de Datatrics partner pagina. 

Naar de Datatrics partner pagina