Strong Viking

Strong Viking is marktleider op het gebied van het organiseren van obstacle runs in Nederland en heeft de ambitie om de grootste en beste obstacle runs ter wereld te organiseren. Kwaliteit, veiligheid en innovatie staan hierbij voorop. De website is voor Strong Viking het belangrijkste saleskanaal.

De uitdaging
Ondanks dat de website het belangrijkste saleskanaal is, was er nog niet genoeg inzicht in alle data. Terwijl er wel behoefte was om hiermee aan de slag te gaan en zo de gebruikerservaring en de conversie te verhogen. En dat is gelukt. Lees hieronder meer over hoe wij online personalisatie toepassen voor Strong Viking met behulp van Datatrics en zo persoonlijker en relevanter communiceren met de deelnemers aan de obstacle runs.

Verschillende type runners relevanter aanspreken

In de loop der jaren heeft Strong Viking veel data vergaard, met name via hun ticketprovider Paylogic.

De nodige inzichten
Door Paylogic te koppelen aan Datatrics is er allereerst meer inzicht gekomen in de verschillende type deelnemers. Het doel hierbij is om de gegevens van eerdere deelnemers in te zetten voor toekomstige evenementen om zo bij deze groep meer conversie te behalen. Door Datatrics in te zetten kunnen we zien welke runners fanatiek zijn, wie wat minder ambitieus zijn of net beginnen. In totaal zijn het een stuk of zes categorieën. Voor elke categorie hebben we nu gepersonaliseerde content gemaakt die past bij hun 360-graden klantprofiel en die we via Datatrics uitserveren. Hierdoor past de website zich automatisch aan op basis van het type runner dat de website bezoekt. 

Personalisatie per fase in de customer journey

Stel dat iemand een run van 7 en 13 km heeft gedaan. Dan dagen we die persoon uit met gepersonaliseerde content waarin we vragen of het nu tijd is voor de 19 km. Daarnaast triggeren we de mensen ook met de speciale medailles die Strong Viking uitdeelt aan de hand van hoe vaak je een run loopt in een jaar. Zo kunnen een upsell doen, door dit soort technieken in te zetten. 

We kijken ook op welk punt in de customer journey de persoon zit. Is het nog meer de oriënterende fase, dan laten we bijvoorbeeld op de homepage zien welke runs er in de buurt georganiseerd worden. Bij doorklikken naar de eventpagina gaan we beïnvloedingstechnieken gebruiken, zoals bijvoorbeeld autoriteit. Dat kunnen we allemaal heel makkelijk realiseren dankzij de flexibiliteit van Datatrics.

Resultaten

Door de inzet van Datatrics hebben we een conversiestijging van 12% en een additional revenue van 11% weten te realiseren. Door constant te analyseren en te optimalliseren proberen we deze resultaten nog meer toe te laten nemen.

Conversiestijging + 12%
Additional revenue +11%