Wat is Datatrics?

Met Datatrics personaliseer je customer journeys en campagnes. Via Datatrics kun je eenvoudig je bestaande databronnen aan elkaar koppelen zoals bijvoorbeeld: je website, CRM-systeem, e-mailmarketingtool, Google ads en sociale mediakanalen.

Door bestaande databronnen te combineren met relevante externe databronnen zoals weer-, verkeers- en demografische gegevens, wordt per unieke klant een 360 graden klantenprofiel gemaakt, dat zal worden verrijkt met hun gedrag. Deze profielen worden gebruikt om website, e-mailmarketing en advertenties te personaliseren, waardoor het conversiepercentage toeneemt.

 
Wat is Datatrics?

Wat kan Datatrics voor jouw website of webshop betekenen?

 

Als je een website of een webshop hebt dan kan Datatrics:

  • Eenvoudig al je kanalen koppelen: koppel al je kanalen eenvoudig aan elkaar met de meer dan 120 kant en klare koppelingen van Datatrics. De Datatrics algoritmen volgen en identificeren vervolgens interesses en de waarde van elke klant, op verschillende kanalen, op basis van websitegedrag, sociale interacties en nog veel meer. 

  • 360° klantprofielen maken: Datatrics koppelt nieuwe klanten aan je doelgroep en voorspelt hun koopfase en klanttype. 

  • Gegevens omzetten in customer journeys: geen trechters meer gebaseerd op klassieke klantsegmenten. Datatrics begint met het bouwen van journeys op basis van de koopintentie en het gedrag van de bezoeker.  

  • De inhoud van elk touchpoint personaliseren: personaliseer de inhoud van de touchpoints, die zijn gebaseerd op data, in de Datatrics-editor. De gebruiksvriendelijke touchpoint-editor geeft je de kracht om de juiste productinformatie, call-to-action en overtuigingsboodschap in je eigen huisstijl vorm te geven. Realtime en gepersonaliseerd voor maximale resultaten. 

 

De inhoud wordt met Datatrics gepersonaliseerd:

  • Op je website / webshop: langzame, zeer gepersonaliseerde productaanbevelingen, meldingen of dynamische inhoud, op maat gemaakt voor elke unieke bezoeker. Je kunt het ingebouwde overtuigingsframework gebruiken om nog relevanter en overtuigender te communiceren. 

  • In E-mail: onderhoud de relatie met je bestaande klanten en heractiveer vertrekkende klanten, om betrokkenheid en klantloyaliteit te vergroten. Je kunt Datatrics gebruiken om ze te identificeren en gepersonaliseerde e-mails te sturen.

  • In online ads: verhoog je bereik- en bezoekersaantallen door je potentieel meest interessante klanten te targeten met je online advertenties op bijvoorbeeld Google of Facebook. Je kunt slimme profielen en segmenten van Datatrics gebruiken en lookalikes op al je kanalen targeten.

In het Datatrics dashboard worden duidelijke inzichten gegeven over de conversieverhoging, doelgroepverrijking, algoritmestatus en nog veel meer. Laat Datatrics je bereik, conversie, klantenloyaliteit en betrokkenheid vergroten. 

 

 


Video Datatrics in 1 minuut

Wij werken o.a. voor