Wat is Datatrics?

Update januari 2024:

In oktober 2023 is Datatrics overgenomen door de Spotler Group. Deze maand is bekend geworden dat Datatrics, Squeezely, Shopping Minds en Sooqr samen verder gaan onder één naam, namelijk: Spotler Activate. 

--------

Datatrics is een customer data platform waarmee je customer journeys en campagnes personaliseert. Door een stukje code op de website te plaatsen implementeer je Datatrics in je webshop of website. Vanaf dat moment worden gegevens verzameld over het gedrag van je bezoekers. Daarnaast kun je via Datatrics eenvoudig je bestaande databronnen aan elkaar koppelen zoals bijvoorbeeld: je CRM-systeem, e-mailmarketingtool, Google en Facebook Ads en sociale mediakanalen.

Wat kan Datatrics voor jouw website of webshop betekenen?

Door bestaande databronnen te combineren met relevante externe databronnen zoals weer-, verkeers- en demografische gegevens, wordt per unieke klant een 360 graden klantprofiel gemaakt, dat zal worden verrijkt met hun online gedrag. Deze profielen gebruik je om gepersonaliseerde content te tonen in iedere fase van de customer journey op je website, maar ook in e-mailmarketing en advertenties. Omdat je relevanter communiceert zal de klantervaring verbeteren met uiteindelijk een conversiepercentage toename tot gevolg.

Als je een website of een webshop hebt dan kan Datatrics:

 Eenvoudig al je kanalen koppelen: koppel al je kanalen eenvoudig aan elkaar met de meer dan 120 kant en klare koppelingen van Datatrics. De Datatrics algoritmen volgen en identificeren vervolgens interesses en de waarde van elke klant, op verschillende kanalen, op basis van websitegedrag, sociale interacties en nog veel meer. 

 360° klantprofielen maken: Datatrics koppelt nieuwe klanten aan je doelgroep en voorspelt hun koopfase en klanttype. 

Gegevens omzetten in customer journeys: geen trechters meer gebaseerd op klassieke klantsegmenten. Datatrics begint met het bouwen van journeys op basis van de koopintentie en het gedrag van de bezoeker.  

 De inhoud van elk touchpoint personaliseren: personaliseer de inhoud van de touchpoints, die zijn gebaseerd op data, in de Datatrics-editor. De gebruiksvriendelijke touchpoint-editor geeft je de kracht om de juiste productinformatie, call-to-action en overtuigingsboodschap in je eigen huisstijl vorm te geven. Realtime en gepersonaliseerd voor maximale resultaten. 

 

Wat kun je met Datatrics personaliseren?

Webshop of website

Gepersonaliseerde productaanbevelingen, meldingen of dynamische inhoud, op maat gemaakt voor elke unieke bezoeker. Je kunt het ingebouwde overtuigingsframework gebruiken om nog relevanter en overtuigender te communiceren.

E-mail

Onderhoud de relatie met je bestaande klanten en heractiveer vertrekkende klanten, om betrokkenheid en klantloyaliteit te vergroten. Je kunt Datatrics gebruiken om ze te identificeren en gepersonaliseerde e-mails te sturen.

Online ads

Verhoog je bereik- en bezoekersaantallen door je potentieel meest interessante klanten te targeten met je online advertenties op bijvoorbeeld Google of Facebook. Je kunt slimme profielen en segmenten van Datatrics gebruiken en lookalikes op al je kanalen bereiken.

Datatrics partner

Wil jij ook je online resultaten verbeteren?

Door persoonlijker en relevanter te communiceren met behulp van het Datatrics platform kunnen wij je hierbij helpen. Ontdek meer over de mogelijkheden van het Datatrics platform of lees meer over hoe wij het platform inzetten als Datatrics partner.

Ontdek wat we voor jou kunnen betekenen

Inzicht in de Datatrics prestaties

In het Datatrics dashboard worden duidelijke inzichten gegeven over de conversieverhoging, doelgroepverrijking, algoritmestatus en nog veel meer. Laat Datatrics je bereik, conversie, klantenloyaliteit en betrokkenheid vergroten. 

Daarnaast kun je via Google Analytics de segmenten die wel of geen Datatrics touchpoints hebt gezien vergelijken. Op deze manier kun je de extra gerealiseerde omzet door Datatrics berekenen. 

 

Ontdek Datatrics in één minuut

Bekijk de mogelijkheden en voordelen van Datatrics in deze korte video.

Wij zetten Datatrics o.a. in bij:

Laat je Datatrics account gratis door ons beoordelen

Je werkt al een tijdje met Datatrics en bent tevreden met de resultaten die je ermee behaald. Toch twijfel je regelmatig over de inrichting van je account. Zijn de bedachte customer journeys wel logisch opgebouwd? Heb je de instellingen van de touchpoints wel goed gezet? En worden de klantprofielen wel goed opgebouwd zodat je deze kunt gebruiken in je personalisatie? 

Wil je antwoord op dit soort vragen? Vraag dan een gratis scan aan van je Datatrics account. Wij gaan op verschillende onderdelen je account beoordelen. 

Lees meer over de gratis scan