27 januari 2023

API-koppeling Convious > Datatrics zorgt direct voor uplift in conversie voor Snowworld

Een customer data platform zoals Datatrics leunt op de driehoeksverhouding tussen conversies, content en profielen. Conversies moeten worden toegeschreven aan content en aan profielen. En je wilt weten welke content voor bepaalde profielen interessant is en welke producten zij hebben gekocht. Dit is de basis die goed moet staan om het meeste uit een CDP te halen. 

 

 

Bij onze klant Snowworld zagen we dat er een belangrijke schakel ontbrak in deze driehoek. Namelijk de connectie tussen conversies en profielen. Hiervoor moest er een API-koppeling komen tussen Convious (het ticketingsysteem van Snowworld) en Datatrics. Omdat deze koppeling ontbrak werden conversies niet goed aan profielen gekoppeld en kon het Datatrics algoritme niet optimaal functioneren. 

Er zijn vele standaard koppelingen te selecteren in de integration store van Datatrics maar een koppeling tussen Convious en Datatrics bestond nog niet. Daarom hebben we deze, samen met onze tech-partner Figrs, zelf gebouwd. 

Ieder uur worden automatisch alle conversies dmv een API-call van het afgelopen uur opgehaald, omgebouwd en doorgeschoten naar de Datatrics API. Door deze custom API-koppeling konden we ook extra conversie variabelen meesturen zoals bezoekdatum en gekozen vestiging. Variabelen die via een standaard GTM conversie niet getrackt kunnen worden. 

Wat kunnen we nu doen? 
Omdat we nu een veel sterkere driehoeksverhouding tussen conversies, profielen en content hebben gecreëerd wordt het Datatrics algoritme automatisch een stuk slimmer. Dit zagen we na een aantal dagen al terug in de conversiepercentage stijging van de show groep van de al langere tijd lopende touchpoints. Extra fijn voor Snowworld is dat we dit vlak voor het hoogseizoen konden opleveren. 

Naast deze conversiepercentage stijging hebben we ook extra use-cases kunnen uitwerken die zonder de API-koppeling niet goed zouden werken.

Hieronder een aantal voorbeelden: 

  • E-mail: abandoned cart flow voor Convious data in combinatie met Deployteq

  • Ads: segmenten met klanten - Convious data > die gebruikt kunnen worden in conversiecampagnes

  • campagne inrichten met recommendations 'most relevant producten Convious'

  • pre-arrival touchpoints (2 weken voor aankomst speciale content laten zien) 

-----

Benieuwd naar de in-depth details van deze API-koppeling tussen Convious en Datatrics? Stuur een mailtje naar jurre@daylee.nl voor meer informatie. 

 

Wil je meer leren over personalisatie?

Meld je aan en ontvang regelmatig updates van ons waarin wij je alles vertellen over:

Personalisatie tips & tricks
Succesvolle use-cases 
Personalisatie best practices
Klantcases

Ontvang meer tips & tricks