★★★★★

DAYLEE is Datatrics partner

Sinds een aantal jaren zijn we Datatrics partner. Destijds waren we één van de eerste Datatrics partners in Nederland. Door de goede resultaten die we met Datatrics boeken bij onze klanten zijn we ons gaan specialiseren in Datatrics. 

persoonlijke support om meer uit Datatrics te halen

dedicated Datatrics expert

wekelijks optimaliseren 

DAYLEE is Datatrics partner

Aan de slag met Datatrics

Ben je aan het oriënteren om aan de slag te gaan met Datatrics maar heb je niet de juiste mensen in je team zitten om ermee aan de slag te gaan? Ben je net gestart en wil je snel de basis implementatie uitbreiden maar weet je niet hoe? Of werk je al een tijdje met Datatrics maar heb je het gevoel dat je niet alles uit het platform haalt door gebrek aan tijd of kennis? Wellicht is het samenwerken met een Datatrics partner, zoals DAYLEE, interessant voor jouw website/webshop. 

Haal meer uit Datatrics met DAYLEE

Hoe we jou kunnen helpen

Natuurlijk kun je zelf uit gaan zoeken hoe Datatrics werkt, maar dit zal je de nodige tijd kosten en je zult de nodige fouten gaan maken. Dat is niet erg maar je moet het wel willen. 

 

Heb je niet de juiste mensen in je team zitten of wil je liever sneller resultaat zien en niet alles zelf uit willen vinden, dan kun je informeren bij een Datatrics partner zoals DAYLEE om je te helpen. 

 

Als Datatrics partner ondersteunen wij op verschillende manieren onze klanten om de potentie van Datatrics zo goed mogelijk te benutten, zoals:

  Het implementeren van Datatrics of het uitbreiden van de basis-implementatie.

  Het bedenken, inrichten en het management van customer journeys en campagnes.

  Wekelijks analyseren en optimaliseren van de resultaten volgens een vast proces.

  Toepassen van best practices omdat we voor meerdere klanten Datatrics inzetten.

  Rapporteren van de resultaten en regelmatig overleggen met jou en je team.

 
 

Automatisch de koopfase en het klanttype herkennen

Werken met customer journeys

Door data gedreven aan de slag te gaan en door met het data management platform van Datatrics te werken koppelen we verschillende interne- en externe databronnen aan elkaar. Dit zorgt voor een 360 graden profiel en hierdoor zijn we in staat om relevanter te communiceren doormiddel van dynamische content op jouw website, in de e-mails en digitale marketing campagnes.

 

Na het koppelen van de databronnen gaan we aan de slag met het slim inzetten van de data door het inrichten van customer journeys. We houden hierbij rekening met wat voor type klant we te maken hebben. Is het bijvoorbeeld een loyale klant, een impulsieve koper, een prijsbewuste koper of misschien juist een hele doelgerichte koper. Maar ook of het een bestaande klant is of een nieuwe bezoeker. Of dat het een oriënterende bezoeker is of iemand die al in de beslissingsfase zit. 

 

Allemaal factoren die van invloed zijn op de dynamische content die iemand te zien krijgt. Door te werken met customer journeys en met behulp van Datatrics kunnen we de meest relevante content op het juiste moment aan de juiste klant laten zien. Met als doel de conversie te laten stijgen. 

Ervaring met DAYLEE en Datatrics

Wat onze klanten zeggen over de samenwerking met DAYLEE. 

Diergaarde Blijdorp

"Samen met DAYLEE kunnen we op onze website nu de customer journey relevanter maken. DAYLEE maakt hierbij gebruik van Datatrics, een betaalbaar data management platform. De relevante content is een extra stukje service naar de bezoeker wat tot nu toe leidde tot een verhoging van de conversie, een stijging van de gemiddelde betrokkenheid en extra omzet."

  Frederique Carlier - manager online Diergaarde Blijdorp

Strong Viking

“Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met de Datatrics tool om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren. Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.”

Bas Klunder - digital content manager Strong Viking

Voor wie

Aan de slag gaan met Datatrics en samenwerken met DAYLEE is o.a. interesant voor:

 

Webshops - groeiende webshops die meer bezoekers om willen zetten in klanten
Event websites - event organisatoren die online tickets verkopen
Pretparken - die online tickets verkopen
Vakantieparken - met online boekingen
 Travel websites - met online boekingen

 

Met onze services richten we ons op B2C bedrijven die al de nodige online conversies per maand realiseren maar op zoek zijn naar een partner die hun kan helpen om aan de slag te gaan met online personalisatie en optimalisatie. Met als doel om persoonlijker en relevanter te kunnen communiceren online, waardoor de conversie en de klantloyaliteit zal stijgen. Benieuwd of dit voor jouw bedrijf ook mogelijk is? Plan een kort kennismakingsgesprek in. 

 

Datatrics klant

Werk je al met Datatrics maar heb je het gevoel dat jullie niet de volledige potentie van het platform benutten? Bijvoorbeeld door gebrek aan tijd of kennis. Plan een kort kennismakingsgesprek in. Tijdens dit gesprek kunnen wij je meer vertellen over hoe wij Datatrics toepassen bij onze klanten. 

Vrijblijvend kennismaken

Veel gestelde vragen

Je zult ongetwijfeld de nodige vragen hebben over Datatrics en het inzetten van Datatrics via een Datatrics partner zoals DAYLEE. Daarom hebben we een aantal veel gestelde vragen voor je op een rij gezet. 

Waarom gebruikt DAYLEE alleen Datatrics?

We weten dat er meer soortgelijke tools zoals Datatrics op de markt zijn. Toch hebben we er voor gekozen om ons te focussen op Datatrics. Dit doen we bewust. We leren liever alle ins-en outs van 1 tool dan dat we onze tijd en kennis moeten verdelen over meerdere tools. Hierdoor kunnen we meer uit het Datatrics platform halen voor onze klanten. 

Doet Datatrics zelf ook consultancy?

Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE. Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen. 

Is Datatrics maandelijks opzegbaar?

Ja, Datatrics is maandelijks opzegbaar. Ook de samenwerking met DAYLEE is maandelijks opzegbaar. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je minimaal moet starten met 3 maanden om voldoende data te verzamelen. DAYLEE biedt daarom een trialfase van 3 maanden aan inclusief implementatie. 

Hoe wordt Datatrics gemeten?

De doelgroep wordt ingedeeld in twee groepen, ‘show’ en ‘hide’. Show krijgt dynamisch content van Datatrics te zien. Hide ziet de originele website. Op deze manier ontstaat er een live A/B test. In zowel Google Analytics als in Datatrics is het effect op de conversie van deze A/B test terug te zien. 

Hoe weet je of de conversie echt door Datatrics komt?

De gesplitste doelgroep bestaat uit gelijken. Daardoor is er geen voordeel voor de groep ‘show’ of ‘hide’. Zodra een touchpoint significant beter converteert weet je dat dit aan Datatrics ligt. De significantie wordt aangegeven per touchpoint, journey of campagne.

Hoe lang duurt de implementatie van Datatrics?

Dat is afhankelijk van de tools en kanalen die je wilt koppelen. Datatrics heeft inmiddels met meer dan 120 tools een standaard (API) koppeling gemaakt. Als de koppelingen, die je wilt gebruiken, hier tussen staan dan kun je binnen een maand live met Datatrics. DAYLEE zorgt voor de gehele implementatie. Denk hierbij aan onderdelen zoals; het maken van een template in jouw huisstijl, het koppelen van de kanelen, het uitdenken van de customer journey, het aanmaken van de touchpoints en het inrichten van de tracking. 

Wij zetten Datatrics o.a. in bij: