Verhoog je conversie

DAYLEE is Datatrics partner

Sinds een aantal jaren zijn we Datatrics partner. Destijds waren we één van de eerste Datatrics partners in Nederland. De afgelopen jaren is het platform snel gegroeid. Zowel qua klanten als qua functionaliteiten. Door de goede resultaten die we met Datatrics boeken bij onze klanten zijn we ons gaan specialiseren in Datatrics. 

DAYLEE is Datatrics partner

Data Management Platform

Datatrics

Een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening is het slim toepassen van data. Veel bedrijven beschikken over veel data maar benutten deze niet optimaal doordat de databronnen verspreidt zijn over verschillende afdelingen en meerdere tools die niet met elkaar communiceren. Dit is zonde waardoor veel data 'verloren' gaat.

 

Door data gedreven aan de slag te gaan en door met het data management platform van Datatrics te werken koppelen we verschillende interne- en externe databronnen aan elkaar. Dit zorgt voor een 360 graden profiel en hierdoor zijn we in staat om relevanter te communiceren doormiddel van dynamische content op jouw website, in de e-mails en digitale marketing campagnes. Dit zorgt in veel gevallen voor een mooie conversiestijging. 

 

Als Datatrics partner ondersteunen wij op verschillende manieren onze klanten. Denk hierbij aan de implementatie van het platform, het uitdenken en inrichten van customer journeys en campagnes, bedenken en maken van verschillende segmenten en het analyseren en optimaliseren van de resultaten. 

Identificeer de koopfase en het klanttype

Customer journeys

Na het koppelen van de databronnen gaan we aan de slag met het slim inzetten van de data door het inrichten van customer journeys. We houden hierbij rekening met wat voor type klant we te maken hebben. Is het bijvoorbeeld een loyale klant, een impulsieve koper, een prijsbewuste koper of misschien juist een hele doelgerichte koper. Maar ook of het een bestaande klant is of een nieuwe bezoeker en de koopfase waarin die klant of bezoeker zich begeeft. Allemaal factoren die van invloed zijn op de dynamische content die iemand te zien krijgt. Door te werken met customer journeys en met behulp van Datatrics kunnen we de meest relevante content op het juiste moment aan de juiste klant laten zien. 

Ervaring met DAYLEE en Datatrics

Wat onze klanten zeggen over de samenwerking met DAYLEE. 

Diergaarde Blijdorp

"Samen met DAYLEE kunnen we op onze website nu de customer journey relevanter maken. DAYLEE maakt hierbij gebruik van Datatrics, een betaalbaar data management platform. De relevante content is een extra stukje service naar de bezoeker wat tot nu toe leidde tot een verhoging van de conversie, een stijging van de gemiddelde betrokkenheid en extra omzet."

  Frederique Carlier - manager online Diergaarde Blijdorp

Veel gestelde vragen

Je zult ongetwijfeld de nodige vragen hebben over Datatrics en het inzetten van Datatrics via een Datatrics partner zoals DAYLEE. Daarom hebben we een aantal veel gestelde vragen voor je op een rij gezet. 

Waarom gebruikt DAYLEE alleen Datatrics?

We weten dat er meer soortgelijke tools zoals Datatrics op de markt zijn. Toch hebben we er voor gekozen om ons te focussen op Datatrics. Dit doen we bewust. We leren liever alle ins-en outs van 1 tool dan dat we onze tijd en kennis moeten verdelen over meerdere tools. Hierdoor kunnen we meer uit het Datatrics platform halen voor onze klanten. 

Doet Datatrics zelf ook consultancy?

Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE. Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen. 

Is Datatrics maandelijks opzegbaar?

Ja, Datatrics is maandelijks opzegbaar. Ook de samenwerking met DAYLEE is maandelijks opzegbaar. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je minimaal moet starten met 3 maanden om voldoende data te verzamelen. DAYLEE biedt daarom een trialfase van 3 maanden aan inclusief implementatie. 

Hoe wordt Datatrics gemeten?

De doelgroep wordt ingedeeld in twee groepen, ‘show’ en ‘hide’. Show krijgt dynamisch content van Datatrics te zien. Hide ziet de originele website. Op deze manier ontstaat er een live A/B test. In zowel Google Analytics als in Datatrics is het effect op de conversie van deze A/B test terug te zien. 

Hoe weet je of de conversie echt door Datatrics komt?

De gesplitste doelgroep bestaat uit gelijken. Daardoor is er geen voordeel voor de groep ‘show’ of ‘hide’. Zodra een touchpoint significant beter converteert weet je dat dit aan Datatrics ligt. De significantie wordt aangegeven per touchpoint, journey of campagne.

Hoe lang duurt de implementatie van Datatrics?

Dat is afhankelijk van de tools en kanalen die je wilt koppelen. Datatrics heeft inmiddels met meer dan 120 tools een standaard (API) koppeling gemaakt. Als de koppelingen, die je wilt gebruiken, hier tussen staan dan kun je binnen een maand live met Datatrics. DAYLEE zorgt voor de gehele implementatie. Denk hierbij aan onderdelen zoals; het maken van een template in jouw huisstijl, het koppelen van de kanelen, het uitdenken van de customer journey, het aanmaken van de touchpoints en het inrichten van de tracking. 

Voor wie interessant?

Met onze services, met als doel de conversie te verhogen, richten we ons voornamelijk op B2C bedrijven die al de nodige online conversies per maand realiseren (minimaal 500) maar hun conversie en klantloyaliteit willen verhogen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

 

  • Webshops - groeiende webshops die meer bezoekers om willen zetten in klanen
  • Event websites - event organisatoren die online tickets verkopen
  • Pretparken - die online tickets verkopen
  • Vakantieparken - waar je online kunt boeken
  • Travel websites - waar je online een vakantie of uitje kunt boeken

 

Bedrijven die al met Datatrics werken
Werk je al met Datatrics maar heb je het gevoel dat je niet de volle potentie uit het platform haalt? Bijvoorbeeld door gebrek aan tijd of kennis. Informeer naar de mogelijkheden hoe we jouw kunnen helpen. We starten altijd met een trialfase van 3 maanden. In deze 3 maanden doen wij het management en leren wij je de mogelijkheden van het platform en onze manier van werken. 

Wij werken o.a. voor