DAYLEE is Datatrics Gold partner

Sinds 2016 zijn we Datatrics partner. Destijds waren we één van de eerste Datatrics partners in Nederland. Door de goede resultaten die we met Datatrics boekten bij onze klanten zijn we ons gaan specialiseren in het gebruik van Datatrics. Voor ons is dit het enige platform waar we mee werken. We focussen ons hier 100% op. Sinds 2020 zijn we Datatrics Gold partner. 

  • haal meer uit Datatrics met onze Datatrics support
  • enige bureau in Nederland met 100% focus op Datatrics support
  • wij werken graag samen met jouw huidige online bureau / marketing team 

Hoe haal ik meer resultaat uit Datatrics?

Werk je al een tijdje met Datatrics en herken jij je in 1 of meerdere van de onderstaande punten:

Je hebt de standaard customer journey vanuit Datatrics al een tijdje draaien, maar je hebt nog geen tijd gehad om deze uit te breiden. 
Je vindt het lastig om te bepalen welke touchpoints je zou moeten toevoegen om je customer journeys of campagnes uit te breiden. 
Het toevoegen van de gewone slide-in touchpoints lukt wel maar het toevoegen van embedded touchpoints vind je lastig omdat je te weinig kennis hebt van HTML/CSS.
Je behaalt al mooie resultaten met Datatrics op je website. Nu wil je ook je e-mail en online ads gaan personaliseren. Maar hoe?
Je zou graag Datatrics volgens een vast proces in willen zetten zodat personalisatie en het platform een meer centrale rol krijgen binnen je online marketing afdeling. 

Hoeveel punten herken jij je in? Meer dan 1? Wellicht is dan het samenwerken met een Datatrics partner, zoals DAYLEE, interessant voor jouw website/webshop.

Als marketeers helpen wij je om meer uit het Datatrics platform te halen met een 'marketing bril' op. Dus niet gedacht vanuit de techniek, maar vanuit jou en jouw klant gedacht. Wat is het belangrijkste doel? Hoe kun jij je klant zo goed mogelijk helpen? Welke rol speelt Datatrics binnen dit geheel en hoe kun je meer uit het Datatrics platform halen? 

Verbeter je online resultaten

Natuurlijk kun je zelf uit gaan zoeken hoe Datatrics werkt, maar dit zal je de nodige tijd kosten en je zult de nodige fouten gaan maken. Dat is niet erg maar je moet het wel willen. Zoals bij veel platformen heeft ook Datatrics een behoorlijk lange 'learning curve', om de volle potentie eruit te halen. Heb je niet de juiste mensen in je team zitten die verstand hebben van het werken met een Customer Data Platform? Of wil je liever sneller resultaat zien zonder alles zelf uit te moeten zoeken, dan kunnen wij je helpen.

Datatrics partner
Als Datatrics partner ondersteunen wij op verschillende manieren onze klanten om meer uit Datatrics te halen. Niet als techneuten maar als marketeers. Daarom noemen we het ook Datatrics 'marketing support'. Je kunt hierbij denken aan: 

Het implementeren van Datatrics of het uitbreiden van de implementatie.
Het bedenken, inrichten en het management van customer journeys en campagnes.
Wekelijks analyseren en optimaliseren van de resultaten volgens een vast proces.
Toepassen van best practices omdat we voor meerdere klanten Datatrics inzetten.
Rapporteren van de resultaten en regelmatig overleggen met jou en je team.
Kennisoverdacht zodat jouw team ook steeds beter wordt in online personalisatie.

Doorlopend testen en optimaliseren

Als Datatrics partner gaan we samen met jou aan de slag om de volle potentie van het Datatrics platform te benutten. Dit doen we volgens een vast proces om zo continu de resultaten te verbeteren. Het is bij de inzet van Datatrics namelijk niet een kwestie van implementeren en daarna achterover leunen.

Online personalisatie volgens een vast proces
We starten altijd met een analyse van jouw bedrijf en jouw klanten. Wat is je marktpositie, wat is je strategie, wat zijn je doelstellingen, enz. Ook kijken we naar je doelgroep en klanten. Wat zijn jouw ideale klanten, wat is het aankoopgedrag, welke obstakels en onzekerheiden ervaren ze, enz. Vanuit deze analyses gaan we aan de slag met het bedenken, implementeren en testen van hypotheses. De resultaten van deze testen analyseren en optimaliseren we op wekelijkse basis. Slechte testen zetten we uit en hiervoor in de plaats bedenken we weer nieuwe. Van dit doorlopende proces houden wij je wekelijks op de hoogte. 

Ervaring met DAYLEE + Datatrics

Diergaarde Blijdorp

Samen met DAYLEE kunnen we op onze website nu de customer journey relevanter maken. DAYLEE maakt hierbij gebruik van Datatrics, een betaalbaar data management platform. De relevante content is een extra stukje service naar de bezoeker wat tot nu toe leidde tot een verhoging van de conversie, een stijging van de gemiddelde betrokkenheid en extra omzet.

Frederique Carlier - manager online Diergaarde Blijdorp

Strong Viking

Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met de Datatrics tool om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren. Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.

Bas Klunder - digital content manager Strong Viking

Wat kun je verwachten?

Data driven strategie

Wil je de volle potentie van Datatrics benutten dan is het niet een kwestie van implementeren en klaar. We denken daarom eerst de juiste strategie voor je uit passend bij je doelstellingen, uitdagingen en ambities. 

Je eigen Datatrics expert

Vanuit DAYLEE krijg je een eigen Datatrics expert waar je rechtstreeks mee in contact staat voor al je vragen en die je helpt om de potentie van Datatrics te benutten. 

Continu optimaliseren

We analyseren doorlopend de resultaten van de customer journeys en campagnes volgens een vast proces. Op basis van de analyses zetten we niet goed presterende customer journeys en campagnes uit en bedenken we nieuwe om te testen. 

Overleg en rapporteren

We hebben regelmatig overleg met elkaar zodat we op de hoogte blijven van wat er bij jullie speelt. Daarnaast rapporteren we maandelijks de resultaten. Of je kunt kiezen voor een real-time dashboard zodat je continu op de hoogte blijft. 

Samenwerken

Wij ontzorgen je op het gebied van online personalisatie en het verhogen van de conversie en klantloyaliteit. We werken hierbij graag samen met je online marketingbureau (of collega's) die verantwoordelijk zijn voor het genereren van traffic naar de website / webshop toe. 

Best practices

Omdat we voor meerdere klanten Datatrics inzetten leren we dagelijks wat goed werkt en wat niet goed werkt. Hier kunnen we rekening mee houden bij het implementeren en beheren van jouw customer journeys en campagnes. 

Voor wie is Datatrics en DAYLEE support interessant?

Met onze services richten we ons op bedrijven die online producten / diensten verkopen en al de nodige online conversies per maand realiseren. Ze willen graag een 'next step' maken en hun online resultaten verbeteren door met online personalisatie aan de slag te gaan. Dit kunnen zowel bedrijven zijn die al met het platform van Datatrics werken maar hulp nodig hebben, als bedrijven die hier graag mee willen starten. 

Enkele voorbeelden van branches / bedrijven waar het inzetten van Datatrics goed past zijn:

  • E-commerce - B2C, B2B, D2C - webshops die verder willen groeien en de klantervaring willen verbeteren d.m.v. personalisatie
  • Publishers - verhogen van de leestijd en leeservaring in de online publicaties (data voor personalisatie)
  • Opleidingen / online cursussen - verhogen van het aantal aanmeldingen / verkopen (data voor personalisatie)
  • Vakantieparken / hotels / pretparken - meer online boekingen op de eigen website (eigen data - verbeteren klantervaring)
  • Events - event organisatoren die meer online tickets willen verkopen en een persoonlijke online ervaring willen bieden aan bezoekers (data voor personalisatie)
  • Travel websites - meer online boekingen op de eigen website (data voor personalisatie)

Klein bureau met specialisten
Als wij onze huidige klanten vragen waarom ze voor ons gekozen hebben dan krijgen we vaak als antwoord dat ze graag willen samenwerken met een klein bureau met specialisten. In ons geval personalisatie specialisten die gek zijn op het verbeteren van online resultaten door data slim in te zetten. 

Partnership pakketten

Wij bieden verschillende pakketten aan om gebruik te maken van onze personalisatie en optimalisatie support. Zowel voor bedrijven die al met Datatrics werken als bedrijven die willen starten met Datatrics. 

Verkort je learning curve
Doordat wij al een aantal jaren met Datatrics werken kunnen wij je helpen om versneld de mogelijkheden van Datatrics te ontdekken en te benutten. Ondanks dat Datatrics is gebouwd voor marketeers heeft het wel een behoorlijke learning curve. Door ons in te zetten verkort je deze learning curve zodat je sneller resultaat zult zien.

Pakketten voor als je al Datatrics gebruikt:

DO IT YOURSELF
+ losse support

Gebruik je al Datatrics en kan je zo nu en dan wel wat hulp gebruiken? Dan kun je bij ons losse support aanvragen. Denk aan onderwerpen zoals het uitdenken van nieuwe ideeën voor hypotheses om je customer journey mee uit te breiden. Of het opbouwen van relevante segmenten (audiences) om te gebruiken in Datatrics. Maar ook als je meer wilt doen met 'embedded content' maar hier technisch niet uitkomt, kun je support bij ons aanvragen. Leg je vraag bij ons neer, ook al is het maar een uurtje werk om je te helpen.  

 
 

 

DO IT TOGETHER
+ maandelijkse support

Wil je voor een deel de werkzaamheden zelf blijven doen, maar kun je structureel hulp gebruiken om meer uit het Datatrics platform te halen? Dan is dit een ideaal pakket voor jou. We bekijken en analyseren je huidige strategie en behaalde resultaten. We denken met je mee om de customer journeys uit te breiden en aan de slag te gaan met bijvoorbeeld hybride campagnes. We analyseren en rapporteren maandelijkse de resultaten. Je bepaalt zelf hoe intensief je onze support nodig hebt en voor hoe lang. Bijvoorbeeld 1 maand, 3 maanden of langer. 

DONE FOR YOU
+ compleet management

Dit pakket is ideaal voor jou wanneer je alle werkzaamheden aan het Datatrics platform wilt uitbesteden. Wij ontzorgen je volledig en doen het gehele management van het platform. Doormiddel van wekelijkse updates houden we je op de hoogte van de werkzaamheden en de resultaten. Het merendeel van onze klanten kiest voor deze optie door gebrek aan kennis of tijd. We starten met 2 maanden, bepalen samen het doel, de strategie en de doelstellingen. Na die 2 maanden evalueren we de samenwerking en bespreken we de eventuele vervolgstappen.

Starten met Datatrics pakket:

TRIAL PAKKET + 3 maanden support (incl. implementatie)

Wil je starten met Datatrics maar kun je wel wat hulp gebruiken? Dan is dit pakket ideaal voor jou. We ontzorgen je door de technische implementatie te doen. We bedenken samen met jouw een personalisatie strategie en richten de customer journeys en campagnes voor je in. Daarnaast doen we het management van het platform voor je gedurende 3 maanden. Waarom 3 maanden? Omdat Datatrics wel wat tijd nodig heeft om data te verzamelen en de algoritmes aan het werk te zetten. Ook hebben we dan de tijd om de resultaten goed te monitoren en te optimaliseren. 


Goed om te weten
Alle pakketten zijn op basis van een 'Flat fee'. Een vast vooraf besproken bedrag. Dus geen verrassing achteraf op basis van nacalculatie. Ook al hebben we meer uren gemaakt. Ook goed om te weten. Wij werken niet met lange contracten (maandelijks opzegbaar). 

Ik heb interesse! En nu?

Dat hangt ervan af of je al met Datatrics werkt of er graag mee wilt starten.

Ik werk al met Datatrics:

Werk je al met Datatrics en ben je benieuwd of wij je kunnen helpen om meer uit je Datatrics account te halen? Vraag dan een Gratis scan van je account bij ons aan. Wil je ons liever eerst even spreken klik dan op de onderstaande button 'Vraag meer informatie aan' en vul het formuliertje in. We nemen dan snel contact met je op. 

Ik werk nog niet met Datatrics:

Door een videocall met ons in te plannen kunnen we samen met jou kijken naar je huidige situatie, je ambities, je doelstellingen en of Datatrics een geschikt platform is dat hier goed bij past. Klik op onderstaande button en vul het formuliertje in. We nemen dan snel contact met je op. 

Vraag meer informatie aan

DAYLEE is Datatrics Gold partner

Datatrics heeft DAYLEE geselecteerd als één van de vijf Datatrics gold partners in Nederland. Hierdoor kunnen we onze samenwerking met Datatrics naar een nog hoger niveau tillen en daar kunnen onze klanten van mee profiteren. 

Veel gestelde vragen

  • Waarom gebruikt DAYLEE alleen Datatrics?

    We weten dat er meer soortgelijke tools zoals Datatrics op de markt zijn. Toch hebben we er voor gekozen om ons te focussen op Datatrics.

    Dit doen we bewust. We leren liever alle ins-en outs van 1 tool dan dat we onze tijd en kennis moeten verdelen over meerdere tools. Hierdoor kunnen we meer uit het Datatrics platform halen voor onze klanten.

  • Doet Datatrics zelf ook consultancy?

    Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE.

    Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen. 

  • Werken jullie met lange contracten?

    Nee. Onze samenwerking is maandelijks opzegbaar. Ook die van Datatrics zelf.

    Wij willen alleen met je samenwerken omdat je dat zelf wilt. Niet omdat je nog vast zit aan een contract maar eigenlijk weg wilt. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je moet starten met minimaal 3 maanden zodat Datatrics voldoende data kan verzamelen en de algoritmes de tijd krijgen om te leren.

  • Waarom kiezen bestaande Datatrics klanten voor support van DAYLEE?

    Wij focussen ons 100% op online personalisatie door middel van Datatrics en daardoor kennen wij alle ins en outs van het platform.

    Daarnaast helpen we jou om je personalisatiestrategie naadloos te laten aansluiten op jouw online marketing strategie.  

  • Wat als ik al een online marketing bureau heb?

    Geen probleem. Wij werken graag samen met online marketing bureaus. Omdat wij online personalisatie specialisten zijn houden wij ons alleen bezig met online personalisatie van de website, advertenties en e-mail.

    Vanuit deze expertise delen wij graag onze kennis met jouw online marketing bureau (of jullie online marketing afdeling) zodat ze ook gepersonaliseerde advertentie campagnes op kunnen zetten en hierbij gebruik kunnen maken van de data vanuit Datatrics. Wij concurreren dus niet met jouw online marketing bureau maar vullen deze aan met onze kennis. 

Wij zetten Datatrics o.a. in bij: