Haal meer uit het Datatrics CDP met onze support
Sinds 2016 zijn we Datatrics partner. Destijds waren we één van de eerste Datatrics partners in Nederland. De afgelopen jaren hebben we ons ontwikkeld tot personalisatie specialist en het gebruik van Datatrics. We focussen ons nu 100% op online personalisatie. Sinds 2020 zijn we Datatrics Gold partner.
- Laat je helpen door ons team met Datatrics specialisten
- Zet je klantdata en first party data slim in
- Wij helpen jou om je website, e-mail en ads te personaliseren

Komt dit je bekend voor?
Werk je al een tijdje met Datatrics en herken jij je in 1 of meerdere van de onderstaande punten? Lees dan verder over onze Datatrics support om meer uit het platform te halen.
Je hebt de verschillende databronnen gekoppeld en de standaard customer journey vanuit Datatrics draait al een tijdje. Nu wil je deze uit gaan breiden maar waar moet je beginnen. En waar haal je de tijd vandaan naast je andere online marketing werkzaamheden?
Het toevoegen van de gewone slide-in touchpoints lukt wel. Maar het toevoegen van die mooie geintegreerde (embedded) touchpoints vind je lastig. Dit komt vooral doordat je als marketeer te weinig technische kennis hebt van HTML, CSS en Javascript. Je besluit het voorlopig maar even bij de slide-in touchpoints te laten.
Het personaliseren van de website heb je een start mee gemaakt. Nu wil je ook je e-mail en online ads gaan personaliseren. Maar hoe? Hoe werkt jullie e-mail tool precies samen met Datatrics? En hoe ga je aan je SEA collega of bureau uitleggen wat ze met de Datatrics segmenten kunnen.
Je zou graag Datatrics volgens een duidelijk doel en vast proces in willen zetten. Je merkt namelijk dat je nog niet de volle potentie van het Datatrics CDP benut. Puur omdat je er niet regelmatig genoeg mee aan de slag gaat. Dit vind je jammer, want je wilt graag dat personalisatie een centrale rol krijgt binnen de online marketing strategie.
Haal de volle potentie uit Datatrics
Voorkom onnodige fouten
Natuurlijk kun je zelf uit gaan zoeken hoe Datatrics werkt, maar dit zal je de nodige tijd kosten en je zult de nodige fouten gaan maken. Dat is niet erg maar je moet het wel willen. Zoals bij veel platformen heeft ook Datatrics een behoorlijke learning curve om het platform onder de knie te krijgen. Met onze kennis en support verkort jij je learning curve en maak je niet onnodige (kostbare) fouten.
Sneller resultaat
Heb je niet de juiste mensen in je team zitten die verstand hebben van het werken met een Customer Data Platform? Of wil je sneller resultaat zien zonder alles zelf uit te moeten zoeken, dan kunnen wij je helpen.
Als Datatrics partner ondersteunen wij op verschillende manieren onze klanten om meer uit Datatrics te halen. Wij werken dagelijks in het platform en kennen daarom de 'ins en outs'.

Online personalisatie volgens een vast proces
Implementeren en klaar, toch?
Als Datatrics partner gaan we samen met jou aan de slag om de volle potentie van het Datatrics platform te benutten. Dit doen we volgens een vast proces om zo de resultaten te verbeteren. Het is bij de inzet van Datatrics namelijk niet een kwestie van implementeren en daarna achterover leunen.
Eerst een klantanalyse
Zodra we van start gaan willen we graag eerst van alles weten over jouw bedrijf en jouw klanten. Wat is je marktpositie, wat is je strategie, wat zijn je doelstellingen en hoe digitaal volwassen is je bedrijf. Ook kijken we naar je doelgroep en klanten. Wat zijn de ideale klanten, wat is het aankoopgedrag, welke obstakels en onzekerheden ervaren ze.
Uitdenken van de customer journeys
Vanuit deze analyses gaan we aan de slag met het bedenken van een personalisatie strategie en het implementeren van de customer journeys en campagnes in de vorm van hypotheses. De resultaten van deze testen analyseren en optimaliseren we op wekelijkse basis.

Ervaringen van onze klanten
Wat je van ons mag verwachten
Voor wie is onze Datatrics support interessant?
Webshops & websites die meer resultaat uit hun data willen halen
Met onze support richten we ons op bedrijven die producten of diensten online verkopen. Zoals webshops, ticketverkopers en reizenverkopers. Op dit moment hebben ze al de nodige online conversies per maand. Door met een Customer Data Platform en online personalisatie aan de slag te gaan willen ze een 'next step' maken. Meer inzicht krijgen in de klantdata en deze data slim inzetten met behulp van personalisatie is hierbij van belang. Uiteraard met als doel om de online resultaten te verbeteren.
Wij zijn een klein bureau met personalisatie specialisten
Als wij onze huidige klanten vragen waarom ze voor ons gekozen hebben dan krijgen we vaak als antwoord dat ze graag willen samenwerken met een klein bureau met specialisten. In ons geval personalisatie specialisten die gek zijn op het verbeteren van de klantervaring en online resultaten door data slim in te zetten.

Onze pakketten
Wij bieden verschillende pakketten aan om gebruik te maken van onze personalisatie en marketing automation support. Zowel voor bedrijven die al met Datatrics werken als bedrijven die willen starten met Datatrics.
Pakketten voor als je al Datatrics gebruikt
Starten met Datatrics pakket
Trial pakket - 3 maanden support (incl. implementatie)
Wil je starten met Datatrics maar kun je wel wat hulp gebruiken? Dan is dit pakket ideaal voor jou. We ontzorgen je door de technische implementatie te doen. We bedenken samen met jou een personalisatie strategie en richten de customer journeys en campagnes voor je in. Daarnaast doen we het management van het platform voor je gedurende 3 maanden. Waarom 3 maanden? Omdat Datatrics wel wat tijd nodig heeft om data te verzamelen en de algoritmes aan het werk te zetten. Ook hebben we dan de tijd om de resultaten goed te monitoren en te optimaliseren.
Tijdens deze 3 maanden nemen wij je mee in ons proces en dragen wij kennis aan jou of je team over zodat je zelf ook met Datatrics aan de slag kunt.
Marketing automation pakket
Haal meer resultaat uit je e-mail marketing met geautomatiseerde e-mails
Verstuur jij nog wekelijks 1 dezelfde nieuwsbrief naar je gehele mailbestand? Ja? Je bent niet de enige. We zien dit nog veelvuldig gebeuren. Maar er zijn ook concurrenten van jou die dit slimmer doen. Niet meer handmatig versturen maar geautomatiseerd doormiddel van e-mail marketing automation. De mails worden hierbij verstuurd op basis van vooraf bepaalde triggers binnen verschillende campagnes. Bijvoorbeeld een verlaten winkelwagen campagne, een welkomstcampagne of een win-back campagne.
Kun je wel wat hulp gebruiken met het uitdenken van deze marketing automation campagnes en het inrichten ervan? Dan is dit pakket voor jou.
Personaliseren van e-mail campagnes
Wil je nog een stap verder en je geautomatiseerde e-mails ook personaliseren op basis van data in Datatrics? Dat kan. We werken hierbij voornamelijk met bekende e-mail marketing tools die goede (API) koppelingen hebben met Datatrics, zoals bijvoorbeeld Spotler en Clang.
JA, ik wil meer weten. En nu?
Dat hangt ervan af of je al met Datatrics werkt of er graag mee wilt starten.
👍 Ik werk al met Datatrics:
Werk je al met Datatrics en ben je benieuwd of wij je kunnen helpen om meer uit je Datatrics account te halen? Vraag dan een Gratis scan van je account bij ons aan. We nemen van te voren altijd eerst even contact met je op zodat jij precies weet wat je kunt verwachten.
👉 Ik werk nog niet met Datatrics:
Door een videocall met ons in te plannen kunnen we samen met jou kijken naar je huidige situatie. Wat zijn je ambities en doelstellingen. En is Datatrics een geschikt platform dat hier goed bij aansluit. Klik op onderstaande button en vul het formuliertje in. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om een videocall in te plannen.
Veel gestelde vragen
-
Waarom kiezen bestaande Datatrics klanten voor support van DAYLEE?
Wij focussen ons 100% op online personalisatie door middel van Datatrics en daardoor kennen wij alle ins en outs van het platform.
Daarnaast helpen we jou om je personalisatiestrategie naadloos te laten aansluiten op jouw online marketing strategie.
-
Doet Datatrics zelf ook consultancy?
Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE.
Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen.
-
Werken jullie met lange contracten?
Nee. Onze samenwerking is maandelijks opzegbaar. Ook die van Datatrics zelf.
Wij willen alleen met je samenwerken omdat je dat zelf wilt. Niet omdat je nog vast zit aan een contract maar eigenlijk weg wilt. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je moet starten met minimaal 3 maanden zodat Datatrics voldoende data kan verzamelen en de algoritmes de tijd krijgen om te leren.
-
Wat als ik al een online marketing bureau heb?
Geen probleem. Wij werken graag samen met online marketing bureaus. Omdat wij online personalisatie specialisten zijn houden wij ons alleen bezig met online personalisatie van de website, advertenties en e-mail.
Vanuit deze expertise delen wij graag onze kennis met jouw online marketing bureau (of jullie online marketing afdeling) zodat ze ook gepersonaliseerde advertentie campagnes op kunnen zetten en hierbij gebruik kunnen maken van de data vanuit Datatrics. Wij concurreren dus niet met jouw online marketing bureau maar vullen deze aan met onze kennis.
Case: Watchdiscounter
Watchdiscounter vroeg DAYLEE om ze te helpen om de conversie van de net gelanceerde Duitse webshop te verhogen. Een nieuwe onbekende webshop zorgde voor de nodige twijfels en vragen bij de Duitse websitebezoekers. Door onzekerheden in iedere fase van de customer journey weg te nemen realiseerden we door middel van de inzet van Datatrics een conversiestijging van 20%.