DAYLEE is Datatrics partner

Sinds een aantal jaren zijn we Datatrics partner. Destijds waren we één van de eerste Datatrics partners in Nederland. Door de goede resultaten die we met Datatrics boeken bij onze klanten zijn we ons gaan specialiseren in Datatrics

  • persoonlijke support om meer uit Datatrics te halen
  • dedicated Datatrics expert
  • wekelijks optimaliseren 
DDMA
Datatrics Certified Partner

Aan de slag met Datatrics

Herken jij je in 1 van de onderstaande situaties? Wellicht is het samenwerken met een Datatrics partner, zoals DAYLEE dan interessant voor jouw website/webshop om Datatrics succesvol in te zetten. 

Oriënteren

Ben je aan het oriënteren om aan de slag te gaan met Datatrics maar heb je niet genoeg kennis of tijd om ermee aan de slag te gaan?

Net gestart

Ben je net gestart met Datatrics en wil je de basis-implementatie uitbreiden maar weet je niet hoe of heb je er zelf geen tijd voor?

Werk er al mee

Werk je al een tijdje met Datatrics maar heb je het gevoel dat je niet alles uit het platform haalt door gebrek aan tijd of kennis?

Haal meer uit Datatrics met DAYLEE

Natuurlijk kun je zelf uit gaan zoeken hoe Datatrics werkt, maar dit zal je de nodige tijd kosten en je zult de nodige fouten gaan maken. Dat is niet erg maar je moet het wel willen. Heb je niet de juiste mensen in je team zitten of wil je liever sneller resultaat zien en niet alles zelf uit willen vinden, dan kun je informeren bij een Datatrics partner zoals DAYLEE om je te helpen.

Datatrics partner
Als Datatrics partner ondersteunen wij op verschillende manieren onze klanten om de potentie van Datatrics zo goed mogelijk te benutten, zoals:

  • Het implementeren van Datatrics of het uitbreiden van de basis-implementatie.
  • Het bedenken, inrichten en het management van customer journeys en campagnes.
  • Wekelijks analyseren en optimaliseren van de resultaten volgens een vast proces.
  • Toepassen van best practices omdat we voor meerdere klanten Datatrics inzetten.
  • Rapporteren van de resultaten en regelmatig overleggen met jou en je team.

Doorlopend testen en optimaliseren

Als Datatrics partner gaan we samen met jou aan de slag om de potentie van Datatrics te benutten. Dit doen we volgens een vast proces om zo continu de resultaten te verbeteren. Het is bij de inzet van Datatrics namelijk niet een kwestie van implementeren en vervolgens achterover leunen. Zodra je besluit om met ons te gaan samenwerken hanteren we het volgende proces:

Oriëntatie - Implementatie - Optimalisatie

  1. We willen eerst alles over je website/webshop weten, je uitdagingen, je doelstellingen en je doelgroep. 
  2. Daarna willen we weten welke problemen, welke pijnpunten en welke onzekerheden je doelgroep heeft. We gaan zelf ook op onderzoek uit om hierachter te komen. 
  3. Vervolgens gaan we aan de slag met het uitdenken van de algemene strategie en onze ideëen voor de customer journeys, campagnes en touchpoints.
  4. Na het bespreken van de strategie en onze ideëen gaan we aan de slag met de implementatie van Datatrics en het inrichten van de eerste customer journeys en campagnes. 
  5. We zetten de ingerichte customer journeys en campagnes live zodat er data verzameld kan worden en de eerste testresultaten binnen komen. 
  6. We analyseren wekelijks de resultaten en optimaliseren de customer journeys en campagnes. Regelmatig overleggen we met jou en bespreken we de resultaten en de doorgevoerde optimalisaties. Daarnaast bedenken we continu nieuwe test mogelijkheden op basis van onze analyses. 

Ervaring met DAYLEE + Datatrics

Diergaarde Blijdorp

Samen met DAYLEE kunnen we op onze website nu de customer journey relevanter maken. DAYLEE maakt hierbij gebruik van Datatrics, een betaalbaar data management platform. De relevante content is een extra stukje service naar de bezoeker wat tot nu toe leidde tot een verhoging van de conversie, een stijging van de gemiddelde betrokkenheid en extra omzet.

Frederique Carlier - manager online Diergaarde Blijdorp

Strong Viking

Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met de Datatrics tool om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren. Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.

Bas Klunder - digital content manager Strong Viking

Wat kun je verwachten?

Data driven strategie

Wil je de volle potentie van Datatrics benutten dan is het niet een kwestie van implementeren en klaar. We denken daarom eerst de juiste strategie voor je uit passend bij je doelstellingen, uitdagingen en ambities. 

Je eigen Datatrics expert

Vanuit DAYLEE krijg je een eigen Datatrics expert waar je rechtstreeks mee in contact staat voor al je vragen en die je helpt om de potentie van Datatrics te benutten. 

Continu optimaliseren

We analyseren doorlopend de resultaten van de customer journeys en campagnes volgens een vast proces. Op basis van de analyses zetten we niet goed presterende customer journeys en campagnes uit en bedenken we nieuwe om te testen. 

Overleg en rapporteren

We hebben regelmatig overleg met elkaar zodat we op de hoogte blijven van wat er bij jullie speelt. Daarnaast rapporteren we maandelijks de resultaten. 

Samenwerken

Wij ontzorgen je op het gebied van online personalisatie en het verhogen van de conversie en klantloyaliteit. We werken hierbij graag samen met je online marketingbureau (of collega's) die verantwoordelijk zijn voor het genereren van traffic naar de website / webshop toe. 

Best practices

Omdat we voor meerdere klanten Datatrics inzetten leren we dagelijks wat goed werkt en wat niet goed werkt. Hier kunnen we rekening mee houden bij het implementeren en beheren van jouw customer journeys en campagnes. 

Datatrics en samenwerken met DAYLEE is interessant voor

  • Webshops - groeiende webshops die meer bezoekers om willen zetten in klanten
  • Event websites - event organisatoren die online tickets verkopen
  • Pretparken - die online tickets verkopen
  • Vakantieparken - met online boekingen
  • Travel websites - met online boekingen

Met onze services richten we ons op bedrijven die al de nodige online conversies per maand realiseren maar op zoek zijn naar een partner die hun kan helpen om aan de slag te gaan met online personalisatie en optimalisatie. Met als doel om persoonlijker en relevanter te kunnen communiceren online, waardoor de conversie en de klantloyaliteit zal stijgen. Benieuwd of dit voor jouw bedrijf ook mogelijk is? Plan een vrijblijvende sparring sessie met ons in (op locatie of videocall). 

Al Datatrics klant?

Werk je al met Datatrics maar heb je het gevoel dat jullie niet de volledige potentie uit het platform halen? Bijvoorbeeld door gebrek aan tijd of kennis. Dan kunnen wij je misschien helpen om meer uit Datatrics te halen. Vraag een gratis 1-op-1 sessie bij ons aan. Tijdens deze sessie kijken we hoe jullie nu Datatrics inzetten en welke kansen we nog voor jullie zien om meer uit Datatrics te halen. Daarnaast vertellen wij je meer over hoe wij Datatrics inzetten bij onze klanten. Klik op onderstaande button om meer te weten te komen over onze gratis 1-op-1 sessie: 'haal meer uit Datatrics'. 

Gratis 1-op-1 sessie

Veel gestelde vragen

Je zult ongetwijfeld de nodige vragen hebben over Datatrics en het inzetten van Datatrics via een Datatrics partner zoals DAYLEE. Daarom hebben we een aantal veel gestelde vragen voor je op een rij gezet. 

Waarom gebruikt DAYLEE alleen Datatrics?

We weten dat er meer soortgelijke tools zoals Datatrics op de markt zijn. Toch hebben we er voor gekozen om ons te focussen op Datatrics. Dit doen we bewust. We leren liever alle ins-en outs van 1 tool dan dat we onze tijd en kennis moeten verdelen over meerdere tools. Hierdoor kunnen we meer uit het Datatrics platform halen voor onze klanten. 

Doet Datatrics zelf ook consultancy?

Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE. Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen. 

Hoe lang duurt de implementatie?

Dat is afhankelijk van de tools en kanalen die je wilt koppelen. Datatrics heeft inmiddels met meer dan 120 tools een standaard (API) koppeling gemaakt. Als de koppelingen, die je wilt gebruiken, hier tussen staan dan kun je binnen een maand live met Datatrics. DAYLEE zorgt voor de gehele implementatie van Datatrics. 

Is Datatrics maandelijks opzegbaar?

Ja, Datatrics is maandelijks opzegbaar. Ook de samenwerking met DAYLEE is maandelijks opzegbaar. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je minimaal moet starten met 3 maanden om voldoende data te verzamelen. DAYLEE biedt daarom een trialfase van 3 maanden aan inclusief implementatie. 

Wij zetten Datatrics o.a. in bij:
Haal meer uit Datatrics

Gratis 1-op-1 sessie

Benieuwd of online personalisatie en de inzet van Datatrics geschikt is voor jouw website / webshop? Of ben je al gestart met personalisatie mbv Datatrics, maar blijven de resultaten achter en zou je wel eens willen sparren met ons om erachter te komen waar dit aan zou kunnen liggen?

Dat kan! Vraag een vrijblijvende 1op-1 sessie met ons aan en krijg antwoord op je vragen. 

Meer informatie over de 1-op-1 sessie