DAYLEE is Datatrics Gold partner

Sinds 2016 zijn we Datatrics partner. Destijds waren we één van de eerste Datatrics partners in Nederland. Door de goede resultaten die we met Datatrics boekten bij onze klanten zijn we ons gaan specialiseren in het gebruik van Datatrics. We focussen ons 100% op online personalisatie en Datatrics support. Sinds 2020 zijn we Datatrics Gold partner. 

  • Haal meer uit Datatrics met onze Datatrics support
  • 100% focus op online personalisatie 
  • Wij helpen jou om je website, e-mail en ads te personaliseren 

Komt dit je bekend voor?

Werk je al een tijdje met Datatrics en herken jij je in 1 of meerdere van de onderstaande punten? Lees dan verder over onze Datatrics support om meer uit het platform te halen. 

Niet genoeg tijd en kennis

Je hebt de verschillende databronnen gekoppeld en de standaard customer journey vanuit Datatrics draait al een tijdje. Nu wil je deze uit gaan breiden maar waar moet je beginnen. En waar haal je de tijd vandaan naast je andere online marketing werkzaamheden?

Het toevoegen van embedded content vind je lastig

Het toevoegen van de gewone slide-in touchpoints lukt wel. Maar het toevoegen van die mooie geintegreerde (embedded) touchpoints vind je lastig. Dit komt vooral doordat je als marketeer te weinig technische kennis hebt van HTML, CSS en Javascript. Je besluit het voorlopig maar even bij de slide-in touchpoints te laten. 

Het personaliseren van e-mail en ads vind je lastig

Het personaliseren van de website heb je een start mee gemaakt. Nu wil je ook je e-mail en online ads gaan personaliseren. Maar hoe? Hoe werkt jullie e-mail tool precies samen met Datatrics? En hoe ga je aan je SEA collega of bureau uitleggen wat ze met de Datatrics segmenten kunnen. 

Je hebt geen vast proces

Je zou graag Datatrics volgens een duidelijk doel en vast proces in willen zetten. Je merkt namelijk dat je nog niet de volle potentie van het Datatrics CDP benut. Puur omdat je er niet regelmatig genoeg mee aan de slag gaat. Dit vind je jammer, want je wilt graag dat personalisatie een centrale rol krijgt binnen de online marketing strategie. 

Wij zetten Datatrics o.a. in bij:

Haal de volle potentie uit Datatrics

 
Voorkom onnodige fouten

Natuurlijk kun je zelf uit gaan zoeken hoe Datatrics werkt, maar dit zal je de nodige tijd kosten en je zult de nodige fouten gaan maken. Dat is niet erg maar je moet het wel willen. Zoals bij veel platformen heeft ook Datatrics een behoorlijke learning curve om het platform onder de knie te krijgen. Met onze kennis en support verkort jij je learning curve en maak je niet onnodige (kostbare) fouten. 

Sneller resultaat

Heb je niet de juiste mensen in je team zitten die verstand hebben van het werken met een Customer Data Platform? Of wil je sneller resultaat zien zonder alles zelf uit te moeten zoeken, dan kunnen wij je helpen. 

Als Datatrics partner ondersteunen wij op verschillende manieren onze klanten om meer uit Datatrics te halen. Wij werken dagelijks in het platform en kennen daarom de 'ins en outs'. 

Online personalisatie volgens een vast proces

Implementeren en klaar, toch?

Als Datatrics partner gaan we samen met jou aan de slag om de volle potentie van het Datatrics platform te benutten. Dit doen we volgens een vast proces om zo de resultaten te verbeteren. Het is bij de inzet van Datatrics namelijk niet een kwestie van implementeren en daarna achterover leunen.  

Eerst een klantanalyse

Zodra we van start gaan willen we graag eerst van alles weten over jouw bedrijf en jouw klanten. Wat is je marktpositie, wat is je strategie, wat zijn je doelstellingen en hoe digitaal volwassen is je bedrijf. Ook kijken we naar je doelgroep en klanten. Wat zijn de ideale klanten, wat is het aankoopgedrag, welke obstakels en onzekerheiden ervaren ze.   

Uitdenken van de customer journeys

Vanuit deze analyses gaan we aan de slag met het bedenken van een personalisatie strategie en het implementeren van de customer journeys en campagnes in de vorm van hypotheses. De resultaten van deze testen analyseren en optimaliseren we op wekelijkse basis. 

 

Ervaring met DAYLEE + Datatrics

Diergaarde Blijdorp

Samen met DAYLEE kunnen we op onze website nu de customer journey relevanter maken. DAYLEE maakt hierbij gebruik van Datatrics, een betaalbaar data management platform. De relevante content is een extra stukje service naar de bezoeker wat tot nu toe leidde tot een verhoging van de conversie, een stijging van de gemiddelde betrokkenheid en extra omzet.

Frederique Carlier - manager online Diergaarde Blijdorp

Strong Viking

Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met de Datatrics tool om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren. Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.

Bas Klunder - digital content manager Strong Viking

Wat je van ons mag verwachten

Duidelijk doel + strategie

Wat is je doel? Wat wil je bereiken met Datatrics? We denken eerst de juiste strategie voor je uit passend bij je doelstellingen, uitdagingen en ambities. Geen dik rapport maar een hands-on strategie waarmee we de stip aan de horizon zetten. 

Implementatie

Ga je starten met Datatrics dan helpen wij je met de implementatie, het uitdenken van de eerste customer journeys en campagnes. Werk je al met Datatrics dan gaan wij je implementatie beoordelen of er geen fouten inzitten. Waar nodig optimaliseren we daarna de implementatie. 

Wekelijks optimaliseren

We analyseren wekelijks de resultaten van de customer journeys en campagnes volgens een vast proces. Op basis van onze analyses en inzichten optimaliseren we de customer journeys en campagnes in Datatrics. We houden je hierbij op de hoogte van de werkzaamheden en bevindingen. 

Samenwerken met je eigen Datatrics expert

Vanuit DAYLEE krijg je een eigen Datatrics expert waar je rechtstreeks mee in contact staat voor al je vragen. Kennisoverdracht vinden we belangrijk zodat jij ook leert hoe Datatrics werkt. 

Overleg en rapporteren

We hebben regelmatig overleg met elkaar zodat we op de hoogte blijven van wat er bij jullie speelt. Daarnaast rapporteren we maandelijks de resultaten. Of je kunt kiezen voor een real-time dashboard zodat je continu op de hoogte blijft. 

Best practices

Omdat we voor meerdere klanten Datatrics inzetten leren we dagelijks wat goed werkt en wat niet goed werkt. Hier houden we rekening mee bij het implementeren en beheren van jouw customer journeys en campagnes. 

Voor wie is onze Datatrics support interessant?

Webshops & websites die meer resultaat uit hun data willen halen

Met onze support richten we ons op bedrijven die producten of diensten online verkopen. Zoals webshops, ticketverkopers en reizenverkopers. Op dit moment hebben ze al de nodige online conversies per maand. Door met een Customer Data Platform en online personalisatie aan de slag te gaan willen ze een 'next step' maken. Meer inzicht krijgen in de klantdata en deze data slim inzetten met behulp van personalisatie is hierbij van belang. Uiteraard met als doel om de online resultaten te verbeteren. 

Wij zijn een klein bureau met personalisatie specialisten

Als wij onze huidige klanten vragen waarom ze voor ons gekozen hebben dan krijgen we vaak als antwoord dat ze graag willen samenwerken met een klein bureau met specialisten. In ons geval personalisatie specialisten die gek zijn op het verbeteren van de klantervaring en online resultaten door data slim in te zetten. 

Onze pakketten

Wij bieden verschillende pakketten aan om gebruik te maken van onze personalisatie en marketing automation support. Zowel voor bedrijven die al met Datatrics werken als bedrijven die willen starten met Datatrics. 

Pakketten voor als je al Datatrics gebruikt

DO IT YOURSELF


Jij zit zelf aan de knoppen maar je wilt jouw Datatrics kennis uitbreiden of hebt een concrete vraag over jouw personalisatie strategie.

Met het DO IT YOURSELF-pakket helpen we jou op gebieden waar je zelf niet de volledige kennis van hebt zoals bijvoorbeeld embedded content.  

Meer over dit pakket
DO IT TOGETHER
 

Het lukt je wel om slide-in boxes in Datatrics te maken maar je komt niet verder. Je wilt wel maar de kennis en tijd ontbreken. 

We helpen je met het opstellen van een goede personalisatie strategie en we gaan aan de slag met embedded content. Het management van Datatrics ligt in onze handen maar jij gaat ook zelf in Datatrics aan de slag. 

Meer over dit pakket
DONE FOR YOU


Je ziet de potentie van een CDP zoals Datatrics maar je hebt zelf niet de tijd en kennis om hier actief mee aan de slag te gaan. 

Met het DONE FOR YOU-pakket ontzorgen we je volledig op het gebied van het Datatrics management, implementatie en optimalisatie. Je voorziet ons natuurlijk wel van input van wat er speelt op marketinggebied. 

Meer over dit pakket

Starten met Datatrics pakket

Trial pakket - 3 maanden support (incl. implementatie)

Wil je starten met Datatrics maar kun je wel wat hulp gebruiken? Dan is dit pakket ideaal voor jou. We ontzorgen je door de technische implementatie te doen. We bedenken samen met jou een personalisatie strategie en richten de customer journeys en campagnes voor je in. Daarnaast doen we het management van het platform voor je gedurende 3 maanden. Waarom 3 maanden? Omdat Datatrics wel wat tijd nodig heeft om data te verzamelen en de algoritmes aan het werk te zetten. Ook hebben we dan de tijd om de resultaten goed te monitoren en te optimaliseren. 

Tijdens deze 3 maanden nemen wij je mee in ons proces en dragen wij kennis aan jou of je team over zodat je zelf ook met Datatrics aan de slag kunt. 

Dit wil ik

Marketing automation pakket

Haal meer resultaat uit je e-mail marketing met geautomatiseerde e-mails

Verstuur jij nog wekelijks 1 dezelfde nieuwsbrief naar je gehele mailbestand? Ja? Je bent niet de enige. We zien dit nog veelvuldig gebeuren. Maar er zijn ook concurrenten van jou die dit slimmer doen. Niet meer handmatig versturen maar geautomatiseerd doormiddel van e-mail marketing automation. De mails worden hierbij verstuurd op basis van vooraf bepaalde triggers binnen verschillende campagnes. Bijvoorbeeld een verlaten winkelwagen campagne, een welkomstcampagne of een win-back campagne. 

Kun je wel wat hulp gebruiken met het uitdenken van deze marketing automation campagnes en het inrichten ervan? Dan is dit pakket voor jou.

Personaliseren van e-mail campagnes

Wil je nog een stap verder en je geautomatiseerde e-mails ook personaliseren op basis van data in Datatrics? Dat kan. We werken hierbij voornamelijk met bekende e-mail marketing tools die goede (API) koppelingen hebben met Datatrics, zoals bijvoorbeeld Spotler en Clang. 

Dit wil ik

JA, ik wil meer weten. En nu?

Dat hangt ervan af of je al met Datatrics werkt of er graag mee wilt starten.

👍 Ik werk al met Datatrics:

Werk je al met Datatrics en ben je benieuwd of wij je kunnen helpen om meer uit je Datatrics account te halen? Vraag dan een Gratis scan van je account bij ons aan. We nemen van te voren altijd eerst even contact met je op zodat jij precies weet wat je kunt verwachten.  

👉 Ik werk nog niet met Datatrics:

Door een videocall met ons in te plannen kunnen we samen met jou kijken naar je huidige situatie. Wat zijn je ambities en doelstellingen. En is Datatrics een geschikt platform dat hier goed bij aansluit. Klik op onderstaande button en vul het formuliertje in. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om een videocall in te plannen. 

Neem contact met ons op

Veel gestelde vragen

  • Waarom gebruikt DAYLEE alleen Datatrics?

    We weten dat er meer soortgelijke tools zoals Datatrics op de markt zijn. Toch hebben we er voor gekozen om ons te focussen op Datatrics.

    Dit doen we bewust. We leren liever alle ins-en outs van 1 tool dan dat we onze tijd en kennis moeten verdelen over meerdere tools. Hierdoor kunnen we meer uit het Datatrics platform halen voor onze klanten.

  • Doet Datatrics zelf ook consultancy?

    Nee, Datatrics doet zelf geen consultancy werkzaamheden. Dit laten ze aan hun Datatrics partners over, zoals bijvoorbeeld DAYLEE.

    Hierdoor kunnen ze zelf focussen op het uitbreiden en verbeteren van het platform en kunnen de Datatrics partners helpen met het management van de Datatrics tool om de volledige potentie eruit te halen. 

  • Werken jullie met lange contracten?

    Nee. Onze samenwerking is maandelijks opzegbaar. Ook die van Datatrics zelf.

    Wij willen alleen met je samenwerken omdat je dat zelf wilt. Niet omdat je nog vast zit aan een contract maar eigenlijk weg wilt. Ervaring heeft ons echter wel geleerd dat je moet starten met minimaal 3 maanden zodat Datatrics voldoende data kan verzamelen en de algoritmes de tijd krijgen om te leren.

  • Waarom kiezen bestaande Datatrics klanten voor support van DAYLEE?

    Wij focussen ons 100% op online personalisatie door middel van Datatrics en daardoor kennen wij alle ins en outs van het platform.

    Daarnaast helpen we jou om je personalisatiestrategie naadloos te laten aansluiten op jouw online marketing strategie.  

  • Wat als ik al een online marketing bureau heb?

    Geen probleem. Wij werken graag samen met online marketing bureaus. Omdat wij online personalisatie specialisten zijn houden wij ons alleen bezig met online personalisatie van de website, advertenties en e-mail.

    Vanuit deze expertise delen wij graag onze kennis met jouw online marketing bureau (of jullie online marketing afdeling) zodat ze ook gepersonaliseerde advertentie campagnes op kunnen zetten en hierbij gebruik kunnen maken van de data vanuit Datatrics. Wij concurreren dus niet met jouw online marketing bureau maar vullen deze aan met onze kennis. 

Case: Watchdiscounter

Watchdiscounter vroeg DAYLEE om ze te helpen om de conversie van de net gelanceerde Duitse webshop te verhogen. Een nieuwe onbekende webshop zorgde voor de nodige twijfels en vragen bij de Duitse websitebezoekers. Door onzekerheden in iedere fase van de customer journey weg te nemen realiseerden we door middel van de inzet van Datatrics een conversiestijging van 20%.

Lees meer over deze case
Conversiestijging +20%
Extra omzet +18%