Watchdiscounter

Watchdiscounter is een Nederlands bedrijf dat sinds 2019 ook actief is op de Duitse markt met Watchdiscounter.de. Ze verkopen originele merkhorloges tegen hoge kortingen. Bekende merken zoals Michael Kors, Seiko, Citizen, Emporio Armani, Casio, Hugo Boss en Diesel worden aangeboden met kortingen tot wel 70%! Ben je op zoek naar een elegant vrouwenhorloge? Of juist een stoer mannenhorloge? Dan ben je bij Watchdiscounter.de aan het juiste adres.

De uitdaging

Watchdiscounter vroeg DAYLEE om ze te helpen om de conversie van de net gelanceerde Duitse webshop te verhogen. Een nieuwe onbekende webshop zorgt voor de nodige twijfels en vragen bij de Duitse websitebezoekers. Wie is Watchdiscounter? Is het een betrouwbare shop? Zijn de horloges wel echt? enz. Vragen en daardoor twijfels die een nieuwe bezoeker heeft en die ervoor zorgen dat ze afhaken als deze twijfels niet weggenomen worden.

Hogere marges door zelflerende algoritmes
Slide-in boxes en embedded content zorgen voor meer sales
Gepersonaliseerde content zorgt voor een conversiestijging van 20%

Vertrouwen winnen in de oriƫntatiefase

Om deze twijfels en vragen weg te nemen en vertrouwen te winnen hebben we Datatrics ingezet voor Watchdiscounter.de. Door met customer journeys in Datatrics te werken kunnen we de bezoekers in de verschillende fases van de customer journey gepersonaliseerde content laten zien. Met als doel de conversie te verhogen. 

Bij een 1e bezoek ligt de nadruk op vertrouwen krijgen. Volgens Hofstede Insights is het in Duitsland nóg belangrijker dan in Nederland om vertrouwen te winnen. Onderzoek wijst uit dat Duitsers in een beslissingsproces risicomijdend zijn ingesteld. Een van de elementen die wij toepassen is om bij het 1e bezoek, tijdens de oriëntatiefase, goede reviews te laten zien, de 15 jaar ervaring van Watchdiscounter eruit te laten spatten en stimuleren om achteraf te betalen (risico verlagen).

Onze strategie wordt hierbij onderbouwd door de Google suggest resultaten waaruit blijkt dat mensen twijfelen aan de echtheid van de horloges omdat er bijvoorbeeld veelvuldig is gezocht op 'Watchdiscounter fake'. Ook deze twijfel nemen we weg in de oriëntatiefase. 

Meer sales gedreven in de volgende fases

In de volgende fase, de vergelijkingsfase, gaan we een stapje verder en komt de nadruk meer op de producten te liggen. Zo benadrukken we de echtheid van de merken aan de hand van slide-in boxes en embedded content op de productdetailpagina. Hierbij is het niet alleen van belang om het vertrouwen vast te houden, maar willen we ook overgaan tot verleiding om een aankoop te doen. Daarom krijgt de bezoeker in de volgende fase, de beslissingsfase, op de productdetailpagina te zien hoe vaak het horloge verkocht is. Enerzijds om aan te tonen dat de website door meer mensen gebruikt wordt (social proof) en anderzijds om schaarste te creëren.

Hogere marges
Relevantie voor de bezoeker staat voorop en vlak daarna komt marge. Stel dat de bezoeker is geïnteresseerd in 2 producten, dan bied je het product aan met de hoogste marge. Klinkt logisch toch? Met behulp van Datatrics geven wij automatisch het horloge met de hoogste marge voorrang in de aanbevelingen die we aan bezoekers laten zien. Dankzij de inzet van de zelflerende algoritmes van Datatrics scheelt dit heel veel rule based werk. Een tevreden klant door een goede aanbeveling en een hogere marge voor Watchdiscounter, een win-win situatie.

Resultaten

  • Content gepersonaliseerd op basis van verschillende type bezoekers
  • Door zelflerende algortitmes betere aanbevelingen en een hogere marge 
  • Vertrouwen winnen bij nieuwe bezoekers door social proof in te zetten
  • Door de inzet van Datatrics een conversiestijging van 20% gerealiseerd
Conversiestijging + 20%
Extra omzet +18%

Bekijk ook onze andere cases:

Aan de slag met personalisatie

Ga je zelf aan de slag met personalisatie met behulp van Datatrics of werk je liever samen met een Datatrics partner, zoals DAYLEE? Haal versneld meer uit Datatrics en laten we samen succesvolle customer journeys en campagnes bouwen om jouw klant relevanter en persoonlijker aan te spreken.

 

 

Als Datatrics partner werken we al een aantal jaren met Datatrics voor diverse klanten. We zijn gespecialiseerd in het toepassen van het Datatrics platform en kunnen jou ook helpen met het succesvol inzetten van Datatrics voor jouw website / webshop. 

Hoe we dat doen? Lees er meer over op de Datatrics partner pagina. 

Naar de Datatrics partner pagina