Fletcher Hotels
Productfeed koppeling tussen Channable en Spotler Activate geeft meer vrijheid
Tijdsbesparing door marketing automation
Gepersonaliseerde aanbevelingen zorgt voor een conversiestijging van 12%

De start
Personalisatie strategie
Omdat Fletcher al gebruik maakte van Spotler Activate zijn we eerst gestart met het maken van een gratis scan van hun account. Hier zijn een aantal praktische verbeterpunten uit naar voren gekomen die we als eerste opgepakt hebben. Door eerst de implementatie te optimaliseren konden we een vliegende start maken.
Vast personalisatie proces
Eerst doen we een uitgebreide analyse van Fletcher zelf. Wat zijn de doelstellingen? Wat is de (online) marketingstrategie en wat is de marktpositie? Vervolgens kijken we naar de doelgroep en de klanten. Wat zijn de ideale klanten? Wat is het aankoopgedrag en welke obstakels / onzekerheden ervaren de bezoekers?
Personalisatie strategie uitdenken
Concrete use-cases
Een belangrijk onderdeel van de personalisatie strategie is het herkennen van de verschillede type bezoekers aan de website. Met name de terugkerende bezoeker in de vergelijkingsfase is een belangrijke bezoeker voor Fletcher. In onze strategie en use-cases houden we hier rekening mee.
Kanalen samenvoegen
Belangrijkste kanalen gekoppeld
Website
De kracht van gepersonaliseerde aanbevelingen
De variabele gebied hebben we onder andere gebruikt tijdens de lockdown periode om meer Veluwe en strandhotels aan te bevelen. We zagen namelijk in onze data analyses dat bezoekers hier veel meer naar op zoek waren. Met name in de Randstad.
Homepage recommendations

CanopyDeploy als belangrijk kanaal
De volgende stap in e-mail personalisatie is het versturen van recommendations in de nieuwsbrieven en campagnes. Op basis van het 360 graden profiel in Datatrics en het websitegedrag stuurt Spotler Activate een feed door. Deze feed kan CanopyDeploy ophalen op het moment van verzenden. Op deze manier wordt er niet één dezelfde mail naar duizenden mensen gestuurd maar duizenden verschillende e-mails naar duizenden mensen.

Online ads
Relevante audiences in Google Ads

We hadden een softwareprogramma Spotler Activate aangeschaft om bezoekers van onze websites te personaliseren om zo de omzet te verhogen. De werking bleek minder makkelijk dan gedacht en was te technisch voor de kennis die wij in huis hebben. DAYLEE heeft wel ervaring met het product en heeft ons met trainingen geholpen bij de implementatie en de start, gevolgd door het strategische plan voor de toekomst. Het voelt bij DAYLEE als samen zoeken en toewerken naar de oplossing. We zien nu dat de website met voor iedere bezoeker unieke aanbevelingen meer geld oplevert dan de standaard websites.

Resultaten
Personalsatie strategie + personalisatie proces opgesteld
Doorlopend uitdenken + implementeren van nieuwe use-cases
Koppeling tussen Channable en Spotler Activate uitgebreid
Focus op geautomatiseerde relevante e-mailcampagnes in combinatie met Spotler Activate
Door de inzet van Spotler Activate een stijging van 12,9% op conversie gerealiseerd