SnowWorld
Doorlopend uitdenken + implementeren van nieuwe use-cases
Koppeling tussen Channable en Spotler Activate uitgebreid
Enhanced E-commerce geïmplementeerd voor de webshop van de skilessen
API integratie met Convious
Profielverrijking voor gerichte en gepersonaliseerde communicatie via meerdere kanalen
Relevant voor elke bezoeker
Conversiepercentage SnowWorld stijgt na samenwerking met DAYLEE
‘We hebben besloten om ons AI-gedreven Customer Data Platform Spotler Activate hiervoor optimaal te benutten. Spotler Activate heeft ons toen gewezen op een seminar bij DAYLEE. Hun visie inspireerde me en ik zag kansen om onze data nog beter te gebruiken. Intern hebben we de technische kennis, maar beperkte beschikbaarheid en drukke agenda's zorgden voor vertraging. Deze vertraging was vervelend omdat we juist snel willen schakelen met de personalisatietrajecten. Dit was de start van onze prettige samenwerking’.
API koppeling
‘Na de inzet van een API zagen we meteen dat deze optimalisatie een gouden zet was’
We liepen met de ideeën over de strategie en campagne tegen beperkingen aan, maar toen hebben we samen met verschillende teams van boekingssysteem Convious gezeten om te bespreken welke richting we op wilden. We hebben daarna een vakkundige partij ingeschakeld die in samenwerking met alle betrokken partijen de API heeft gebouwd en die heeft geïntegreerd met Convious. Deze nieuwe koppeling haalt elke vijf minuten conversies uit Convious, herschrijft deze en stuurt ze door naar Spotler Activate. Daarnaast hebben we Enhanced E-commerce geïmplementeerd voor de webshop van de skilessen. Hiermee kan je de klantfunnel beter volgen in Google Analytics en Spotler Activate.
Channable & Convious
Benut de volle potentie van je
customer data platform (CDP)
Skiër of snowboarder?
Profielverrijking om de bezoekers
écht te leren kennen
Channable & Convious
De sleutel om de klant beter te bedienen
Yuri vervolgt: 'Nu de klantervaring op de website is verbeterd en de systemen zijn gekoppeld, zien we de conversie stijgen. Onze volgende stap is het compleet maken van het bezoek'. Dit is mogelijk dankzij de koppeling met Convious. Twee weken voor het skiën, kan er automatisch een melding worden weergeven: 'Je hebt nog geen materiaal geboekt. Laat SnowWorld je volledig ontzorgen en huur je benodigde spullen.' 'Ja, ik ben heel blij dat we nu alle functies van Spotler Activate optimaal benutten', zegt Yuri.
Tot slot
Een sneeuwbaleffect met DAYLEE en Spotler Activate
Spotler Activate wordt het centrale punt van alle marketingactiviteiten binnen SnowWorld. Want de klantdata die we verzamelen via Spotler Activate is ook relevant voor marketingcampagnes op Facebook en Google Ads. Het leukste aan mijn rol bij SnowWorld is dat ik dit allemaal mag optuigen. En dat gaat in een serieus tempo met DAYLEE samen.’
"We hebben in korte tijd al veel resultaten geboekt. En dan staan we nog maar aan het begin van alles wat er mogelijk is.
Ik werk samen met DAYLEE volgens een proces van maandelijkse sprints waar steeds meer collega’s intern bij worden betrokken. We bedenken samen toffe use-cases waarbij we meestal moeten gaan kijken wat er allemaal haalbaar is. Jurre fixt dit eigenlijk bijna altijd wel. Ook shout out naar Bas uiteraard! Als dat niet direct lukt, komt hij met een alternatief. Een top samenwerking.
Het Spotler Activate CDP wordt het centrale punt van alle marketingactiviteiten binnen SnowWorld. Want de klantdata die we verzamelen via het CDP is ook relevant voor marketingcampagnes op Facebook en Google Ads. Het leukste aan mijn rol bij SnowWorld is dat ik dit allemaal mag optuigen. En dat gaat in een serieus tempo met het team van DAYLEE samen."
SnowWorld
Doorlopend uitdenken + implementeren van nieuwe use-cases
Koppeling tussen Channable en Spotler Activate uitgebreid
Enhanced E-commerce geïmplementeerd voor de webshop van de skilessen
API integratie met Convious
Profielverrijking voor gerichte en gepersonaliseerde communicatie via meerdere kanalen