Quickshop functie voor 10DAYS
Nieuwste toevoeging aan ons portfolio: een gepersonaliseerd recommendations blok met een gloednieuwe quickshop functie.
We werden benaderd door het team van 10DAYS met de vraag of wij deze uitdagende taak konden volbrengen. Natuurlijk waren we vastberaden om het voor elkaar te krijgen, ondanks het ontbreken van de benodigde data in ons CDP.
Hoe wij dit hebben aangepakt:
De ontbrekende schakel was de availability en het unieke ID van elke maatvariant per content item. Nadat wij deze informatie beschikbaar hadden gemaakt in Datatrics konden we aan de slag gaan met het bouwen van de quickshop.
Per content item worden de volgende variabelen ingeladen door Datatrics: beschikbare maatvarianten, voorraad per maatvariant en het unieke ID. Vervolgens gaat een JavaScript functie per item bekijken welke maatvarianten beschikbaar zijn (dit kan per item verschillen, XS t/m XXL, One size of combi's als M/L XS/S etc.)
Ook worden de unieke maat ID's gekoppeld aan de juiste buttons. Een JavaScript functie bekijkt de voorraad van elke maatoptie. Wanneer deze voorraad gelijk is aan 0 zal deze button gedisabled worden in de quickshop.
Zodra een bezoeker een maat selecteert in de quickshop wordt de addtocart button geactiveerd met het juiste maat ID erachter zodat de bezoeker gelijk het product aan de winkelmand kan toevoegen met de juiste maat.
Twee jaar geleden hadden we deze technische kennis nog niet in huis, maar door de ontwikkeling van Bas als developer, hebben we nu een indrukwekkend eindresultaat behaald met de quickshop.