Yumeko
Succesvolle gepersonaliseerde Black Friday campagne in meerdere landen
Gepersonaliseerde aanbevelingen door herkennen van verschillende type bezoekers
Duidelijke personalisatiestrategie door het 4R-framework

Black Friday kleurt groen voor Yumeko
Over Yumeko
4R-framework
Personalisatie succesvol inzetten tijdens Black Friday
Samen met het e-commerce team van Yumeko starten we daarom al vroeg met de voorbereidingen. Vanaf het einde van de zomer overleggen we bijna iedere twee weken. We maken een duidelijke planning en stemmen strategieën op elkaar af.
Samen met Yumeko zorgen we ervoor dat we de volle potentie van het Spotler Activate CDP benutten tijdens Black Friday. Hiervoor hebben we een personalisatiestrategie ontwikkeld op basis van ons 4R-framework: Recognize, Recommend, Remember en Re-purchase
.png)
Recognize
Herkennen van verschillende type bezoekers
Nieuwe, onbekende bezoekers proberen we alvast aan Yumeko te binden met een nieuwsbriefinschrijving slide-in. De bezoekers kunnen we later benaderen met Black Friday updates. Bekende bezoekers die al abonnee zijn, krijgen deze slide-in uiteraard niet te zien.
In 2024 kregen nieuwsbriefabonnees bovendien early access tot de Black Friday deals. Zij konden deze omgeving bereiken via een e-mail en via herkenning op de website. Toen een nieuwsbriefabonnee tijdens de early access periode de website bezocht, kreeg hij of zij een melding te zien met een link naar deze exclusieve omgeving. Daarnaast werd voor hen de aftelklok van de early access zichtbaar.
Recommend
Gepersonaliseerde aanbevelingen
Op de homepage tonen we bij terugkerende bezoekers de meest relevante producten op basis van hun profiel. Aan nieuwe bezoekers waar we nog niks van weten, laten we populaire producten zien.

Remember
Overhalen bij een uitgestelde aankoop
Bij het ingaan van de kortingen zetten we een Price Drop-mail in: een soort verlate abandoned cart. Deze sturen we naar iedereen met een gevulde, niet afgerekende winkelwagen zodra de Black Friday-deals live gaan. De producten staan dan meteen weer klaar in hun mandje, mét korting. In de week voorafgaand aan Black Friday vullen we deze doelgroep extra aan met een pop-up die bezoekers aanmoedigt om hun winkelmand alvast te vullen.
Op Cyber Monday sturen we nog een laatste abandoned cart-mail, onder het motto “Laatste kans, de kortingen lopen af!”.
💡 Tip: Zet je reguliere abandoned cart- en browseflows tijdelijk uit om mailbox-overload en irritatie te voorkomen.
Tot slot hou je een laatste groep mensen over die alleen rond gekeken hebben in 2024, maar niets gekocht hebben. Een waardevolle groep die je in 2025 opnieuw kunt triggeren met de juiste timing en boodschap. Dit is dus geen herhaalaankoop, maar een terugkerende bezoeker overhalen tot een aankoop. Deze mensen kun je mailen wanneer ze nieuwsbrief abonnee zijn of je kunt de juiste advertenties tonen met Meta en Google Ads.
Re-purchase
Klanten overhalen voor een (herhaal)aankoop
Klanten die tijdens Black Friday 2024 iets hebben gekocht: deze doelgroep benaderen we opnieuw met relevante aanbiedingen.
Klanten die alleen tijdens Black Friday 2024 iets hebben gekocht en daarna niet meer: vaak gevoelig voor korting en dus goed te overtuigen voor een nieuwe aankoop.
Tot slot
Evalueren

DAYLEE is een flexibele partij, waarmee je snel kunt schakelen en altijd een flinke dosis enthousiasme meebrengt. Daarnaast zijn ze een fijne sparringspartner met diepgaande kennis van personalisatie en Spotler Activate. Samen met onze andere partners zorgen we ervoor dat we onze CDP slim en strategisch inzetten via allerlei kanalen. Met korte lijntjes en een gemotiveerd team helpt DAYLEE ons om Yumeko continu naar een hoger niveau te tillen en onze conversie te verbeteren.





