SnowWorld
De traditionele aanpak met Spotler Activate, waarbij gepersonaliseerde aanbevelingen werden gedaan, bood niet de gewenste dynamiek. De volgorde was voor iedere bezoeker anders, maar eigenlijk zagen we altijd dezelfde producten terugkomen.
Het aanbod verschillende skipassen is natuurlijk beperkt. Daarom wilden we dit anders aanpakken met Spotler Activate.
Custom counters
Relevantie bepalen met counters en een calculator
Deze punten worden verzameld en gebruikt door een calculator om te bepalen welke skipas het meest relevant is voor die specifieke bezoeker. Het label "beste keuze" wordt dan toegekend aan de skipas met de hoogste score, waardoor de bezoeker een persoonlijke aanbeveling krijgt op basis van zijn of haar gedrag.
Live preview
Bekijk de recommendations in actie:
"We hebben in korte tijd al veel resultaten geboekt. En dan staan we nog maar aan het begin van alles wat er mogelijk is.
Ik werk samen met DAYLEE volgens een proces van maandelijkse sprints waar steeds meer collega’s intern bij worden betrokken. We bedenken samen toffe use-cases waarbij we meestal moeten gaan kijken wat er allemaal haalbaar is. Jurre fixt dit eigenlijk bijna altijd wel. Ook shout out naar Bas uiteraard! Als dat niet direct lukt, komt hij met een alternatief. Een top samenwerking.
Het Spotler Activate CDP wordt het centrale punt van alle marketingactiviteiten binnen SnowWorld. Want de klantdata die we verzamelen via het CDP is ook relevant voor marketingcampagnes op Facebook en Google Ads. Het leukste aan mijn rol bij SnowWorld is dat ik dit allemaal mag optuigen. En dat gaat in een serieus tempo met het team van DAYLEE samen."
Custom profielvelden
Counters en calculator in detail
Voor deze use-case hebben we gewerkt met custom profielvelden, namelijk counters en een calculator. We hebben vier countervelden gemaakt: custom_2uur_skipas, custom_4uur_skipas, custom_avond_skipas en custom_dag_skipas, en een calculatorveld dat de hoogste score bepaalt van de vier countervelden: custom_calculator_skipas.
Een journey geeft bij iedere paginaweergave over één van deze skipassen 1 punt aan de desbetreffende counter.
Een andere journey geeft bij een aankoop 10 punten. Daarnaast onderzoeken we of een AddToCart-event ook nog 5 punten kan toevoegen.
In de embedded personalisatie lezen we de counters uit en bepalen we waar het 'beste keuze'-label getoond moet worden.
Is er nog geen winnaar? Dan wordt het label als fallback getoond bij de 2-uur skipas.
Resultaten
Betere gebruikservaring
Stijging in conversiepercentage
Hogere CTR