SnowWorld

Traditionele aanbevelingen werkten voor SnowWorld niet. Daarom implementeerden we een systeem dat gebruik maakt van custom counter velden om het gedrag van bezoekers te volgen.
CR +23%
CTR +13,8%
Uitdaging
Bij SnowWorld was de uitdaging duidelijk: hoe kunnen we onze bezoekers helpen de juiste keuze te maken zonder specifiek producten aan te bevelen?

De traditionele aanpak met Spotler Activate, waarbij gepersonaliseerde aanbevelingen werden gedaan, bood niet de gewenste dynamiek. De volgorde was voor iedere bezoeker anders, maar eigenlijk zagen we altijd dezelfde producten terugkomen.

Het aanbod verschillende skipassen is natuurlijk beperkt. Daarom wilden we dit anders aanpakken met Spotler Activate.
Data Insights
Leisure
Personalisatie

Custom counters

Relevantie bepalen met counters en een calculator

We implementeerden een systeem dat gebruik maakt van custom counter velden om het gedrag van bezoekers te volgen. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een pagina over de avondskipas bezoekt, krijgt hij of zij één punt. Als dezelfde bezoeker daadwerkelijk een avondskipas aanschaft, worden er 10 punten toegekend.

Deze punten worden verzameld en gebruikt door een calculator om te bepalen welke skipas het meest relevant is voor die specifieke bezoeker. Het label "beste keuze" wordt dan toegekend aan de skipas met de hoogste score, waardoor de bezoeker een persoonlijke aanbeveling krijgt op basis van zijn of haar gedrag.

Live preview

Bekijk de recommendations in actie:

"We hebben in korte tijd al veel resultaten geboekt. En dan staan we nog maar aan het begin van alles wat er mogelijk is.

Ik werk samen met DAYLEE volgens een proces van maandelijkse sprints waar steeds meer collega’s intern bij worden betrokken. We bedenken samen toffe use-cases waarbij we meestal moeten gaan kijken wat er allemaal haalbaar is. Jurre fixt dit eigenlijk bijna altijd wel. Ook shout out naar Bas uiteraard! Als dat niet direct lukt, komt hij met een alternatief. Een top samenwerking.

Het Spotler Activate CDP wordt het centrale punt van alle marketingactiviteiten binnen SnowWorld. Want de klantdata die we verzamelen via het CDP is ook relevant voor marketingcampagnes op Facebook en Google Ads. Het leukste aan mijn rol bij SnowWorld is dat ik dit allemaal mag optuigen. En dat gaat in een serieus tempo met het team van DAYLEE samen."

Yuri van den Kieboom
Personalisatie Marketeer

Custom profielvelden

Counters en calculator in detail

Voor deze use-case hebben we gewerkt met custom profielvelden, namelijk counters en een calculator.

Voor deze use-case hebben we gewerkt met custom profielvelden, namelijk counters en een calculator. We hebben vier countervelden gemaakt: custom_2uur_skipas, custom_4uur_skipas, custom_avond_skipas en custom_dag_skipas, en een calculatorveld dat de hoogste score bepaalt van de vier countervelden: custom_calculator_skipas.

Een journey geeft bij iedere paginaweergave over één van deze skipassen 1 punt aan de desbetreffende counter.

Een andere journey geeft bij een aankoop 10 punten. Daarnaast onderzoeken we of een AddToCart-event ook nog 5 punten kan toevoegen.

In de embedded personalisatie lezen we de counters uit en bepalen we waar het 'beste keuze'-label getoond moet worden.

Is er nog geen winnaar? Dan wordt het label als fallback getoond bij de 2-uur skipas.

Samenwerking
Personaliseren is teamwork. De kennis van de SnowWorld-marketeers over hun klanten en product wordt versterkt door onze technische CDP-kennis, waardoor we met deze nieuwe aanbevelingen mooie resultaten hebben behaald. Niet alleen qua gebruiksvriendelijkheid, maar ook qua conversiepercentage.

Resultaten

Betere gebruikservaring

Stijging in conversiepercentage

Hogere CTR

+23%
Conversiestijging
13,8%
Click-through-rate