5 januari 2024

5 tips om van personalisatie een vast proces te maken.

Zo maak je van personalisatie een vast proces en daardoor eerder een succes in 2024.

𝟭. 𝗠𝗮𝗮𝗸 𝗲𝗿 𝗲𝗲𝗻 𝗺𝗮𝗮𝗻𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝘀𝗲 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗻𝗮𝗹𝗶𝘀𝗮𝘁𝗶𝗲 𝘀𝗽𝗿𝗶𝗻𝘁 𝘃𝗮𝗻
Probeer iedere maand nieuwe personalisatie use-cases te bedenken. Wat helpt is om focus aan te brengen door vanuit een doel te werken voor iedere use-case.

𝟮. 𝗚𝗲𝗯𝗿𝘂𝗶𝗸 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗹𝘂𝗲 𝘃𝘀. 𝗲𝗳𝗳𝗼𝗿𝘁 𝗺𝗮𝘁𝗿𝗶𝘅
Genoeg ideeën bedacht, maar dan?
Schat voor iedere use-case de verwachte impact (value) en de verwachte effort in. Zet de use-cases in een value vs. effort matrix.

𝟯. 𝗠𝗮𝗮𝗸 𝘃𝗮𝗻 𝗴𝗿𝗼𝘁𝗲 𝘂𝘀𝗲-𝗰𝗮𝘀𝗲𝘀 𝗲𝗲𝗻 𝗹𝗼𝘀 𝗽𝗿𝗼𝗷𝗲𝗰𝘁
Sommige use-cases zijn te groot om in een maand te doen. Ze kosten veel effort. Maak hier een los project van en haal ze uit je maandelijkse sprint.

𝟰. 𝗛𝗼𝘂 𝗵𝗲𝘁 𝘁𝗲𝗺𝗽𝗼 𝗲𝗿𝗶𝗻
Probeer iedere maand use-cases met weinig effort op te leveren. Zo hou je het tempo erin. En het voelt goed om iedere maand wat op te leveren.

𝟱.𝗔𝗻𝗮𝗹𝘆𝘀𝗲𝗲𝗿 𝘄𝗮𝘁 𝘄𝗲𝗿𝗸𝘁
Bekijk de use-case van de vorige maanden. Welke werken goed en welke niet. Bespreek dit met je team.

En daarna repeat.

Maand na maand na maand.

Dit proces werkt voor ons en onze klanten goed.