7 februari 2024

3 tips voor Datatrics-gebruikers die naar Squeezely / Spotler Activate gaan migreren.

Afgelopen week was het zover.

Onze eerste Datatrics > Spotler Activate migratie is afgerond 🚀

Wij hebben hier intern een uitgebreid proces voor ingericht, inclusief een handboek.

Waarbij elke collega een onderdeel voor elke klant oppakt.

Hierdoor hebben onze migratieprocessen wel wat weg van een lopende band.

3 belangrijke verschillen:

𝟭. 𝗧𝗲𝘀𝘁𝗲𝗻 𝗲-𝗰𝗼𝗺𝗺𝗲𝗿𝗰𝗲 𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘀
Bij een migratie begin je met het opzetten van de e-commerce events. Deze events zoek je op via data > events. Controleer of ID's in de events overeenkomen met de ID's van de producten. En check of alle events binnenkomen.

𝟮. 𝗛𝗲𝗿𝗸𝗲𝗻𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗶𝗲𝗹𝗲𝗻 𝗱.𝗺.𝘃. 𝗰𝘂𝘀𝘁𝗼𝗺 𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘀
De herkenning van profielen werkt net wat anders dan bij Datatrics. Het herkennen van bekende bezoekers gaat adhv custom events zoals inloggen, registreren of het checkout formulier. Hiervoor dien je losse events aan te maken die het e-mailadres naar Activate doorsturen. Zoals de afbeelding hieronder.

𝟯. 𝗞𝗼𝗽𝗽𝗲𝗹𝗶𝗻𝗴 𝗲-𝗺𝗮𝗶𝗹𝘁𝗼𝗼𝗹𝘀
De data die je verzamelt in Activate wil je natuurlijk activeren ;) dat doe je in ads en op de website, maar ook zeker in je e-mailmarketing. Controleer de documentatie van jouw ESP goed. Vaak moet er nog het eea worden aangepast.

De aankomende weken ronden we wekelijks migraties af.