20 juni 2020

Pas je webshop automatisch aan op basis van het weer 😎

Websites worden steeds slimmer en kunnen zich automatisch aanpassen aan het weer. Dit is mogelijk door je website te koppelen aan een slim platform zoals bijvoorbeeld Datatrics. Hierdoor wordt je website of webshop relevanter op basis van het weer.

Bij mooi weer worden er andere producten getoond dan bij slecht weer. En dit gebeurt helemaal automatisch. Handig wanneer er na een aantal zonnige dagen opeens slechter weer wordt verwacht zoals we gewend zijn van het Nederlandse weer.🌦️

De slimme tool Datatrics is gekoppeld aan een ingebouwde weerapp die automatisch de weersvoorspelling naar Datatrics stuurt. 

We passen zelf deze technieken ook toe bij onze klanten. Zo laten we bijvoorbeeld op de website van een dierentuin, bij slecht weer de binnenlocaties zien en bij mooi weer de buitenlocaties. Hierdoor zien de bezoekers aan de website, die twijfelen om te gaan, dat er bij slecht weer ook genoeg te doen is in de dierentuin.

Bij een andere klant, die horloges en zonnebrillen verkoopt, geven we de zonnebrillen voorrang in de aanbevelingen wanneer er mooi weer is voorspeld.

Personalisatie tips & tricks ontvangen?

Wij zijn dagelijks bezig met het verbeteren van de online klantervaring door middel van personalisatie met Datatrics. De kennis die we hierbij opdoen delen we graag met je. Zoals bijvoorbeeld inzichten, tips & tricks, best practices en gratis downloads. Allemaal op het gebied van personalisatieconversie optimalisatie en slim je data inzetten. Gemiddeld sturen we 1x p/maand een mail.