27 maart 2020

Winkelen met een digitale assistent

De kracht van persoonlijke hulp digitaal inzetten.

Geschreven door: Jurre Dollekamp

De kracht van een fysieke winkel is de persoonlijke hulp van het personeel. Jouw lokale ondernemer herkent je namelijk wanneer je de winkel binnenstapt en weet na jarenlange ervaring precies welke nieuwe producten geschikt voor jou zouden kunnen zijn. 

Maar webshops hebben deze ervaring niet. Of toch wel? 

Van vraag naar aanbeveling

Webshops die gebruik maken van Datatrics kunnen de nieuwe virtuele shopping assistant gaan inzetten die jouw bezoekers 24/7 helpt met het maken van de beste keuze. Door net als een goede verkoper de juiste vragen te stellen en de juiste persoonlijke aanbevelingen te doen. 

Deze aanbevelingen kunnen product- of categorie gericht zijn en worden gedaan op basis van data verzameld door Datatrics tijdens het verblijf van de bezoeker aan jouw webshop. Deze data wordt samen met de voorkeuren van de gekozen aanbevelingen toegevoegd aan het profiel van de bezoeker waardoor je in het vervolg nog persoonlijker kunt communiceren. 

Voor iedere bezoeker een persoonlijke shopping assistant

Uit onderzoek van Ericsson blijkt dat steeds meer gebruikers van webshops willen communiceren met een digitale shopping assistant. Niet meer alleen als leuke feature maar als bittere noodzaak om de juiste keuzes te maken. Door gebruik te maken van Datatrics kan je voor deze consumenten de juiste producten of content aanbieden op het juiste moment. Je kunt naast het aanbieden van producten de Datatrics shopping assistant ook gebruiken om na een conversie de consument te voorzien van relevante informatie voor de juiste service na de aankoop. 

Benieuwd hoe de digitale shopping assistent van Datatrics precies werkt en of deze ook ingezet kan worden in jouw webshop om de service en conversie te verhogen? 

Vraag een vrijblijvende online demo bij ons aan.