Services

Van bezoeker naar klant met online personalisatie.

DAYLEE helpt e-commerce, leisure- en travel bedrijven met het verhogen van hun online conversie door online relevanter te communiceren. Door personalisatie toe te passen in de customer journey en campagnes verhogen we de conversie en het gemiddeld besteed bedrag. 

Van bezoeker naar klant met online personalisatie.

Conversie verhogen

Niemand wil omzet mislopen, jij waarschijnlijk ook niet. Dat maakt het verhogen van de conversie zo belangrijk. Een verhoging in conversie realiseer je niet door het omzetten van een schakelaar. Of in dit geval een tool zoals ‘Datatrics’. Logisch, anders zou iedereen het doen.

Conversiestijging vraagt aandacht en inspanning. Een zorgvuldig gepersonaliseerde customer journey maakt het verschil tussen wel of geen aankoop. Daarvoor hebben wij het volgende stappenplan bedacht, die we hieronder haarfijn uitleggen. 

✔ Haal meer uit je data
✔ Slimme doelgroepen
✔ AI gedreven customer journey’s
✔ Actiegerichte campagnes
✔ Data gedreven e-mailing
✔ Insights & Dashboards

Haal meer uit je data

Een gepersonaliseerde customer journey wordt gedreven door data.

Je beschikt vaak over meer data dan je in eerste instantie denkt. Het probleem is dat deze data vaak verspreid staat over diverse platformen, tools en kanalen. Denk aan: Google, Facebook, een mailtool, een CRM systeem, webshopsoftware, etc. Wij koppelen deze bronnen aan elkaar met een Data Management Platform en zorgen dat alle data beschikbaar is op dezelfde plek. Hierdoor halen wij meer uit jouw data, want zonder de juiste data vaart niemand wel.

Slimme doelgroepen

Alle data op één plek maakt het voor ons mogelijk waardevolle doelgroepen samen te stellen.

Een handig hulpmiddel dat ons hierbij helpt is het relatiegrid. Aan de hand van het relatiegrid maken wij doelgroepen waarin je kunt zien wie je loyale klanten zijn. Welke profielen er in de komende tijd afhaken, en personen die een hoog potentieel laten zien. Zo kun je op elke doelgroep je uiting aanpassen. In je e-mail campagnes, op de website maar ook in je advertising. Want dat is het doel van gepersonaliseerde marketing. Het juiste bericht op het juiste tijdstip naar de juiste persoon.

 

 

 

 

 

AI gedreven customer journeys

In de ultieme online shopervaring hoeft je bezoeker nergens over na te denken.

Je bezoeker bekijkt een aanbevolen product, overweegt alternatieven, twijfelt even wat het juiste product is en krijgt vervolgens een melding in beeld dat retourneren gratis is. Voordat hij het beseft zit het product in het winkelwagentje. Zo simpel kan het zijn! Toch? AI gedreven customer journey’s zorgen voor een naadloze shopervaring. Het klik- en surfgedrag wordt omgezet in interesses en zo is het mogelijk om de juiste producten op het juiste moment te laten zien. Maar ook om de bezoeker met persuasion technieken te overtuigen. 

 

 

 

 

 

Actiegerichte campagnes

Verhoog je conversie door aan de slag te gaan met actiegerichte campagnes.

Natuurlijk zijn customer journey’s belangrijk. Maar soms wil je een actie bij zoveel mogelijk bezoekers onder de aandacht brengen, onafhankelijk of ze nu in de orientatiëfase zitten of in de beslissingsfase. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een early bird korting voor een evenement of een Vaderdag actie. Voor dergelijke acties zetten we binnen Datatrics campagnes in. Zo kunnen we meer bezoekers, ook die in verschillende customer journeys zitten, toch bereiken met hetzelfde bericht. Laat die conversies maar komen!

 

Data gedreven e-mail

Maak je e-mail campagnes relevanter en persoonlijker door gebruik te maken van data.

E-mail is een belangrijk instrument voor ons. Met behulp van Datatrics zijn we in staat om te bepalen wat het juiste verzendmoment is voor de e-mail campagnes en kunnen we zien wanneer de kans het grootst is dat de ontvanger ook daadwerkelijk converteert. Vervolgens ontvangt deze ontvanger dynamische content zoals relevante producten maar ook soft-content zoals dynamische headers, blogs en visuals passend bij het klantprofiel. Ook klantverrijking is mogelijk, waarbij Datatrics aan de profielen data toevoegt zoals klanttype, de fase in het aankoopproces, persuasiontype, potential en opportunity.

Insights & Dashboards

Wat levert het op? En wat kunnen we nog bereiken? Geen onbelangrijke vragen.

Middels onze dashboards kunnen wij precies zien wat de behaalde resultaten zijn en waar nog mogelijkheden liggen om de conversie te verhogen. Door deze dashboards te delen met onze klanten ben je zelf altijd real-time op de hoogte van de resultaten. Minimaal 1x per maand bekijken we samen de resultaten en delen onze inzichten op basis van de data. Deze inzichten kun je vervolgens delen binnen je organisatie zodat deze ook meer data driven wordt. 

 

 

 

Voor wie interessant?

Met onze services, met als doel de conversie te verhogen, richten we ons voornamelijk op B2C bedrijven die al de nodige online conversies per maand realiseren (minimaal 500) maar hun conversie en klantloyaliteit willen verhogen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

 

  • Webshops - groeiende webshops die meer bezoekers om willen zetten in klanen
  • Event websites - event organisatoren die online tickets verkopen
  • Pretparken - die online tickets verkopen
  • Vakantieparken - waar je online kunt boeken
  • Travel websites - waar je online een vakantie of uitje kunt boeken

 

Bedrijven die al met Datatrics werken
Werk je al met Datatrics maar heb je het gevoel dat je niet de volle potentie uit het platform haalt? Bijvoorbeeld door gebrek aan tijd of kennis. Informeer naar de mogelijkheden hoe we jouw kunnen helpen. We starten altijd met een trialfase van 3 maanden. In deze 3 maanden doen wij het management en leren wij je de mogelijkheden van het platform en onze manier van werken. 

Wij werken o.a. voor

Starten met personalisatie

Benieuwd hoe we jouw bedrijf kunnen helpen met online personalisatie? Laat je gegevens achter en we bellen je terug om te kijken of we ook wat voor jouw bedrijf kunnen betekenen. 

Gegevens achterlaten