26 augustus 2019

Wat maakt Booking.com zo succesvol?

Een week geleden kwamen we een interessante blog tegen van Studio SST op Linkedin. De blog gaat over de door Booking.com gebruikte psychologische technieken en is geschreven door Tim Zuidgeest.

Tim heeft, als persuasion specialist, zoveel mogelijk de door Booking.com gebruikte technieken ontrafeld en in een uitgebreid document gezet - zie de download van dit document (PDF) hieronder. 

Omdat het document zo uitgebreid is, met veel duidelijke voorbeelden, delen we het graag met je. 

Wij vinden de blog en het document zo interessant, omdat in dit stuk wordt geschreven over de online persuasion technieken die Booking.com gebruikt op hun website en waarom ze er zo succesvol mee zijn. Wij passen dit soort technieken ook toe bij DAYLEE voor onze klanten met behulp van Datatrics. Echter bij Booking.com worden er zoveel technieken gebruikt dat het ons op veel nieuwe ideeën heeft gebracht. Zo wordt er o.a. volop gekeken naar de consumentenpsychologie, oftewel het verplaatsen in het hoofd van de consument. 

Er achter komen wat de achterliggende gedachtes zijn, die de doorslag geven tot een aankoop, is soms een hele uitdaging. Deze uitdaging zoeken wij dagelijks op bij onze werkzaamheden bij DAYLEE. Het zijn de kleine aanpassingen die het grote verschil kunnen maken, aanpassingen die voor de meeste mensen niet eens opvallen.

Benieuwd waar wij zo enthousiast over zijn? 

Download het document (PDF) hier: https://cl.ly/af050022c2e0