Datatrics is een krachtig customer data platform (CDP) om jouw website of webshop te personaliseren. Door het bouwen van customer journeys en campagnes toon je de juiste content aan de juiste persoon op het juiste moment. Om dit voor elkaar te krijgen koppel je eerst de belangrijkste kanalen aan Datatrics om 360 graden klantprofielen op te bouwen.
Het is een gebruiksvriendelijk platform en makkelijk in te richten.
Maar…
Omdat Datatrics zo uitgebreid is en regelmatig nieuwe functionaliteiten toevoegt, komen we vaak punten tegen in Datatrics accounts die beter kunnen.
In deze E-paper bespreken we de volgende 8 tips & tricks:
- Bepaal vooraf je doel
- Touchpoint voor de nieuwsbrief goed ingesteld
- Paginaherkenning door Datatrics checken met de debugger
- Niet optimaal gebruik maken van de aanbevelingenstrategie
- Additional settings van touchpoints
- Meer embedded content gebruiken
- Begin niet direct met hyperpersonalisatie
- Werk samen met de algortimes
Bonus tip: custom conversions gebruiken of juist niet gebruiken
Download de E-paper en ga zelf aan de slag met deze 8 punten.
Hoe we tot deze 8 tips & tricks zijn gekomen?
Goede vraag ;-). Regelmatig doen we gratis een Datatrics account scan. Tijdens deze scans komen we veel verschillende punten tegen. Wat opvalt is dat gebruikers vaak enthousiast starten met Datatrics maar dan door tijd- en kennisgebrek het account niet meer regelmatig bijhouden. En daardoor ook niet de nieuwe functionaliteiten inzetten.