menu

8 tips & tricks voor je Datatrics account

Haal meer uit je Datatrics account met deze 8 tips & tricks

In deze korte E-paper bespreken we 8 tips & tricks voor je Datatrics account en krijg je ook nog een bonus tip. Doordat we regelmatig een gratis Datatrics account scan doen, zien we verschillende punten voorbij komen die beter kunnen.

We hebben 8 tips & tricks voor je op een rij gezet in een E-paper, waar jezelf mee aan de slag kunt.

Veel succes. 

Die e-paper wil ik

Download hier de e-paper

Over de e-paper

Datatrics is een krachtig customer data platform (CDP) om jouw website of webshop te personaliseren. Door het bouwen van customer journeys en campagnes toon je de juiste content aan de juiste persoon op het juiste moment. Om dit voor elkaar te krijgen koppel je eerst de belangrijkste kanalen aan Datatrics om 360 graden klantprofielen op te bouwen. 

Het is een gebruiksvriendelijk platform en makkelijk in te richten. 

Maar… 

Omdat Datatrics zo uitgebreid is en regelmatig nieuwe functionaliteiten toevoegt, komen we vaak punten tegen in Datatrics accounts die beter kunnen. 

In deze E-paper bespreken we de volgende 8 tips & tricks:

  1. Bepaal vooraf je doel
  2. Touchpoint voor de nieuwsbrief goed ingesteld
  3. Paginaherkenning door Datatrics checken met de debugger
  4. Niet optimaal gebruik maken van de aanbevelingenstrategie
  5. Additional settings van touchpoints
  6. Meer embedded content gebruiken
  7. Begin niet direct met hyperpersonalisatie
  8. Werk samen met de algortimes

 Bonus tip: custom conversions gebruiken of juist niet gebruiken

Download de E-paper en ga zelf aan de slag met deze 8 punten.   

Hoe we tot deze 8 tips & tricks zijn gekomen?

Goede vraag ;-). Regelmatig doen we gratis een Datatrics account scan. Tijdens deze scans komen we veel verschillende punten tegen. Wat opvalt is dat gebruikers vaak enthousiast starten met Datatrics maar dan door tijd- en kennisgebrek het account niet meer regelmatig bijhouden. En daardoor ook niet de nieuwe functionaliteiten inzetten. 

 

👋🏻 Hi, wij zijn online personalisatie specialisten

Wij zijn net even anders dan andere online bureaus.

We zijn namelijk geen breed online marketing bureau maar gespecialiseerd in online personalisatie met behulp van data.

Dit doen we bewust want wij geloven in specialisatie en focus om het beste resultaat voor jou te behalen. 

 
Wij zetten Datatrics o.a. in bij:

Laat je Datatrics account gratis door ons beoordelen

Je werkt al een tijdje met Datatrics en bent tevreden met de resultaten die je ermee behaald. Toch twijfel je regelmatig over de inrichting van je account. Zijn de bedachte customer journeys wel logisch opgebouwd? Heb je de instellingen van de touchpoints wel goed gezet? En worden de klantprofielen wel goed opgebouwd zodat je deze kunt gebruiken in je personalisatie? 

Wil je antwoord op dit soort vragen? Vraag dan een gratis scan aan van je Datatrics account. Wij gaan op verschillende onderdelen je account beoordelen. 

Lees meer over de gratis scan